maandag, september 10, 2007

ГОРЯЧАЯ РУССКАЯ ДЕВУШКА НА БАСЕ


Op vrijdagmiddag worden de loonzakjes uitgedeeld. Opgetogen lopen de arbeiders de poort uit. Om de hoek van de fabriek staat een vrachtwagen van de lokale vodka fabrikant te lonken. Kom drinken. Kom vieren dat het weekend is. Kom. Zaterdagochtend liggen er voor het hek van de fabriek 23 lichamen. Steunend en kreunend tussen de plassen olie en vuil. Het loonzakje leeg. Opgezopen aan de vodka en het laatste beetje geroofd. De lichamen vol bulten en blauwe plekken. In elkaar getrapt door een rovende bende neonazi's. Ze slepen zichzelf naar huis. Naar een scheldende baboeska in een afbrokkelende massaflat, waar het licht het niet doet en het bruine water rammelend uit de leidingen braakt.

Midden in dit (verkeerde) beeld van Rusland lopen een paar vreemde exoten rond. Een duo vreemde vogels die in deze afbraakstaat wuivende palmen, witte stranden en metershoge golven zien. Voor wie de zon altijd schijnt. Ik stel u voor aan Messer Chups. De bandwebsite draait hier overuren. Enkel en alleen om het heerlijke muziekje dat er op de achtergrond klinkt. Lieg ik.

Messer Chups maakt rete fijne surfdeuntjes. 11(+/-) platen vol ondertussen. Instrumentale juweeltjes vol filmsamples en rare geluiden. De theremin draait overuren of hij nu echt is of uit een kastje komt. Een orgeltje komt van links binnenvliegen en botst met een onbekende filmklassieker. Niet de opzwepende surf zoals we die van Man or Astroman? kennen. Niet de traditionele surf als van Dick Dale of the Ventures. Het doet me meer aan Laika And The Cosmonauts denken. Die fijne Finse exoten.

Goed. Ik zal eerlijk zijn. Fuck de muziek! Ik blijf bij deze band hangen vanwege de bassiste Zombie Girl. Niet dat ze zo mooi zingt of uitzonderlijk bas speelt. Ik heb behalve het achtergrond muziekje nog geen noot van het duo gehoord. Het zijn mijn hormonen. Mijn mannelijke geilheid. Ik vond een link naar hun site, klikte en was verloren. Naast een knokkige harde slavische rus staat een wonder der natuur. Metershoge benen waar geen eind aan komt. Een strak lichaam gehuld in spannende pakjes en fishnetstockings. Ravenzwart Bettie Page haar. Ik kijk naar haar. Mijn mond valt open. Ik kwijl. Ik ben verkocht. Van welke planeet komt dit wezen? Waar is dit wonder geschapen? Venus? Ik wil haar als mijn Russische bruid. Verliefd tot over mijn oren. God bestaat.

Ik haal 2 platen binnen en ontdek dat deze twee benen die Zombie Girl heten (Oh god wat een naam. Ik word gek) en de rus ook nog eens heerlijke muziek maken. De Messer Chups klinken hier veel en hard door de speakers. Buiten stormt en regent het. De herfst slaat tegen de ramen. Binnen is het warm zonder kachel. De zon schijnt. Het is zomer. We gaan surfen.

Messer Chups-Agent Tremolo
Messer Chups-Barbara Brylska Hotel
Messer Chups-Cowboys Indians And Their Parents
Messer Chups-I Am A Highly Paid Sperm Donor

Messer Chups Website

Hot russian girl on bass:

Labels:

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja, de theremin - gaaf geluid. Veel gebruikt in jaren vijftig horror. En Ed Wood was er volgens mij ook gek op.

9:07 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@mike. Ed Wood is geweldig!!! een heleboel fities horror en scifi trouwens.

9:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Shame on me, maar ik ben tijdens een concert van de band bij het tweede nummer weggegaan. Ik stond helemaal achteraan, kon de dame dus niet zien en er begonnen elders andere leuke bandjes te spelen. Krijg ik nou straf? Oh ja, het was ook nog eens heel erg warm. Kwam vast door die dame...

9:29 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@JJ. in de hoek!!!

9:30 p.m.  
Blogger Polle said...

Aha...het is een Bettie Pagemevrouw, dat verklaart een hoop. Ze is mooi (mooier dan de muziek eigenlijk).

10:19 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@polle. ik beken. een bettie page fetish...

10:43 p.m.  
Blogger semtex said...

LOL @ titel.

Lekker stuk.

7:58 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@X. die bassiste? jazeker!

10:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

http://eekshop.com
by means of} {'|another is|these guys|amazing |this band are brilliant|before i forget -|before i forget-|latest|songs|tracks|lively} Gyroscope {technology}, {which makes

10:20 a.m.  

Een reactie posten

<< Home