vrijdag, september 14, 2007

IK SPROKKEL AL MIJN MOED BIJ ELKAAR PUBLICEER MIJN GROOTSTE MUZIKALE JEUGDZONDE EN IK VRAAG ME AF WAAROM IK DIT IN HEMELSNAAM DOE

Aan de telefoon.

"Maar nooit wegdoen hoor die plaat."

"Nee joh, ik doe nooit platen weg. Zelfs de jezus hoe heb ik dit ooit kunnen kopen platen hebben een plaatsje in de collectie. Remember Genesis?"
"Oke. Dan is het goed."
"Ik heb er juist de balen van dat ik ooit tijdens 1 van mijn 13 verhuizingen wat platen kwijt ben geraakt."
"Oh dat lijkt mij ook heel erg ja."
"Ja ook al waren het echt kutplaten."
"Kutplaten? Vertel."
"Nee daar schaam ik me een beetje voor."
"Ah toe. Vertel."
"Nou......Shakin' Stevens, een 12" van Chaka Khan en kggg..."
"Kggg.....?"
"Laat maar."
"Nee kom vertel."
"Kggg..."
"Kom vertel"
"Nee echt niet. Ik schaam me dood."
"Toe?"
"Nou oke. kggg..."
"Frommel!"
"Kggg...kggg..."
"Je kan het Frommel."
"Nou...kggg....frpt...kggg...slik...gwnmprft...kggg...slik... pfrt...kgggggg"
"Krijg je het niet over je lippen Frommel?"
"Nee."
"Kom op. Doe je best. Je kan het."
"Kggg...pfrt...gwnprft...slik...kggg...slik...(fluisterniveau)Woodpeckers From Space...slik"
"Tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut"

Dan mag u nu kijken naar het volgende YouTube clipje en daarna zo vriendelijk zijn om uw muzikale jeugdzonde op te biechten. Wedden dat u mij niet kunt overtreffen. Of wel?

Labels:

20 Comments:

Blogger Polle said...

Oef. Dat je dat durf te bekennen ;-)! Wil ik een ding graag weten: ben jij als klein Frommeltje bij Han Peekel op bezoek geweest? "Ik ben Frommel, ik ben 7 jaar en ik doe...".
Maar goed, mijn eerste single was Het Smurfenlied van Vader Abraham, mijn eerste lp was Nightflight to Venus van Boney M. Nou, dat is toch niets om me voor te schamen? *Kuch*

10:57 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@polle. dat ligt eraan of het die versie is met de duitstalige kleine cafe aan de haven b-kant...

11:00 p.m.  
Blogger Polle said...

Ehm...

11:03 p.m.  
Blogger begt said...

nee daar kom ik inderdaad niet overheen. dan valt "Soley Soley" van middle of the road nog best mee!!

11:11 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@polle. is that a YES?
@begt. maar motr is wel de ergste muzieksoort die er is. oke na dixielandjazz dan.

11:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ach we weten ondertussen wel dat die blondje dame het summum was van de kleine frommel.
Het mooie is dat dat rare ventje je tegelijkertijd nog uitlacht ook:-)

blondes are not stupid they just sing woodpecker from space

1:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dan kan ik mn best wel doen met 2unlimited of haddaway, maar sommige nummers uit de 80s zijn gewoon onverslaanbaar slecht. Punt blijft, waarom hebben we die rommel ooit gekocht?

3:01 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@rondie. daarom heten het jeugdzonden. toch?

7:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hey frommel, op eerlijk te zijn vind ik dat woodpecker gedoe wel funny. achja ik ben ook niet helemaal helder. en mijn jeugdzonde ehhh k zou het zo niet weten k zit er namelijk nog midden in. maar mn meest gestoorde liedje is dan nog wel dashboard van modest mouse.

10:11 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@sybren. herkenbare grijze haren en baarden in die clip van modest mouse ;-)

1:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik moet bekennen dat ik ook een single had van Shakin' Stevens. Ach, slecht beginnen en dan je verder ontwikkelen, toch?

8:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh en Huey Lewis and the News (The Power of Love zat in Back to the Future, vandaar...)

8:43 a.m.  
Blogger semtex said...

Foute plaatjes en jeugdzonde? Dat zal de Wehkamp zijn geweest.

11:08 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

@X. de wehkamp. goeie band.

12:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mijn eerste single heb ik gekregen, dat was going underground van de Jam. De eerste lp moet Boy van U2 geweest zijn.
Het ergste wat ik ooit zelf kocht: Stiekem Gedanst van Toontje Lager

2:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik schaam me nergens voor, maar ik moet erkennen dat ik het bandje van "gewoon André" (met o.a. Een beetje verliefd), al heel lang niet gedraaid heb.
Maar dat kan ook komen omdat ik een hekel heb aan cassettebandjes.

8:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

The Rocksteady Crew, ik neem het mijn broer niet eens kwalijk dat hij er een kras op heeft gemaakt met een spijker.
Maar het kan nog erger: Ik heb de 1e solo LP van Sting in de kast staan, bij Drop wilden ze hem niet eens hebben :-)

Herald

9:43 a.m.  
Blogger Niels said...

Het ergste zijn jeugdzonden waar je niet onderuit kan; zo schaam ik me te zeggen dat ik ongeveer 15 jaar geleden de Levellers leuk genoeg vond om naar een optreden van te gaan en een T-shirt van te kopen. Nou kan ik wel doen alsof m'n neus bloedt, maar helaas; laat iemand nou net in die tijd een foto van mij als Kift-basser met het T-shirt in kwestie maken (dit was pre-Kiftklederdracht), en laat iemand nou net die foto in een landelijk verspreid boek over NL popmuziek zetten. Aaargh! Voor het leven getekend.

4:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dus je wilt zeggen dat je serieus naar een grammofoonplatenwinkel bent gegaan en gevraagd: "meneer (of mevrouw) heeft u de nieuwste plaat van ..., Woodpecker from Space?" En dat er dan nog andere mensen in die winkel staan?
Eigenlijk na twee keer het filmpje kijken vind ik het wel een goed nummer worden haha.

9:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

En dan nog iets als reactie op de reactie van Niels (twee berichtjes hierboven. Dat was nou precies de reden dat De Kift met die klederdracht is begonnen ;-).

2:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home