zondag, augustus 05, 2007

HAAR NAGELS IN MIJN RUG MOOIE PLATENHOES #34


Ik was het helemaal vergeten. Ik wist nog dat de plaat goed was, maar zo goed? Mijn hemel. Jezus Christus. Godverdomme en duivel mijn lief. Ik zag online een heruitgave van Daydream Nation van Sonic Youth. In 4lp box uitvoering. De oorspronkelijke dubbelaar met 2 extra platen met een kant vol coverssongs en 3 kanten de hele plaat live in o.a. Paradiso. Voor maar 29 dollar. Oke plus 24 dollar verzendkosten. Dat is dan ook weer waar. En in 10 dagen op de mat.

Ik zet de eerste plaat op. Ik draai de volumeknop open. Ik sta verbijsterd in de woonkamer. Ik herken de plaat niet. Ik voel haar nagels over mijn rug krassen. Er gaat een siddering door mij heen. Ik zal morgen met rode striemen op mijn rug en bloed aan de lakens wakker worden. Jezus wat kan ze me gek maken. We bedrijven de liefde. Heviger en heviger en heftiger. Op het moment dat ze haar hoogtepunt bijna bereikt rollen haar ogen weg en verliest ze zichzelf. Ik zie en hoor dat ze zichzelf volledig kwijt is. Dat ze overal is, maar niet nu en hier. Ik geniet. Ik hou er van als vrouwen zichzelf kwijt raken tijdens sex. Langzaam komt ze zichzelf weer tegen daar op die plek van chaos, heftigheid, vervreemding en genot. Langzaam, beetje bij beetje komt ze weer terug. Na de noise eruptie komt voorzichtig het ritme van het nummer weer boven drijven. Vanuit de complete chaos beginnen de gitaren hun accoorden weer te vinden en dendert het nummer verder.

Nog een keer en nog een keer. Als het om haar gaat blijk ik onverzadigbaar te zijn. Ik wil haar nog een keer en nog een keer. Ik wil haar zichzelf weer kwijt zien raken. Ik wil dat ultieme genot weer horen. Daydream Nation blijk beter te zijn dan mijn herinneringen mij hadden verteld. Veel beter. Daydream Nation is de allerbeste plaat ooit gemaakt. Ik zocht hem jaren die beste plaat en nu is hij per post binnengekomen. Moe maar tevreden draai ik me om. Ik kruip nog even dicht tegen haar aan. Nog even en ik zal gelukkig in slaap vallen. Bijna ben ik vertrokken als ze weer met haar nagels over mijn rug krast. Ja mijn lief. Nog een keer en nog een keer. Van jou krijg ik nooit meer genoeg. Met jou vrij ik tot mijn dood ons zal scheiden. Jou laat ik nooit meer los. Je zit in mijn hart, mijn oren, mijn ziel, mijn kloten en mijn reet. Jij bent mijn vleesgeworden rock and roll. De reden waarom God ons muziek heeft laten maken. De beste plaat allertijden. Sonic Youth-Daydream Nation.

Sonic Youth-Silver Rocket
Sonic Youth-the sprawl
Sonic Youth-Providence

Labels: ,

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Halleluja...Mooi geschreven Frommel !

Maurice

3:43 p.m.  
Blogger begt said...

kep m onlangs weggedaan....
niet boos worden: twas maar een cassette, die draaik toch nimmernimmer meer.
heb een van de clienten van mijn lief er gelukkig mee gemaakt.

ik ga toch maar weer eens de lijmwaaier langs, moet dit toch weer eens terughoren!!

5:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Al zou het een kutplaat zijn, maar dat is het absoluut niet, dan zou ik er meteen verliefd op worden, zo mooi geschreven.

8:55 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@maurice. praise the lord.
@begt.nee niet lijmwaaieren. dat rukt.
@pascal. thanx.

9:30 p.m.  
Blogger semtex said...

Pitchfork gaf de re-release (ook) een tien. Dat doen ze niet vaak. Je beschreven ervaring deel ik niet in de zin van een eindeloze vrijpartij tot de dood ons scheidt. Dat denken alle mannen die verliefd zijn. Kim is mooi. Gewoon, een wereldplaat.

8:44 p.m.  
Blogger jack of hearts said...

Mooie plaat. Ik heb zelf wat meer met Sister volgens mij de voorganger maar dat geeft verder niks.

7:57 p.m.  

Een reactie posten

<< Home