donderdag, december 20, 2007

HET VRIEST WE KUNNEN SCHAATSEN

Het vriest. We kunnen schaatsen. Het vriest dat het kraakt. Ik heb het graag krakend. Soepel en geolied? Aan mij niet besteed. Krakend ijs is als blaffende honden.

Schaatsen op gladde ijzers met een stevige tegenwind. Sjaal over mijn neus. Muts over mijn oren. Mijn handen warm in handschoenen op mijn rug. Met stevige slagen schaats ik ontspannen dwars door de tegenwind de horizon tegemoet. Niemand kan mij wat maken.

Ik heb het koud. Niet alleen mijn voeten. Ik trotseer de kou, wetende dat een warme deken en een gloeiende kachel niet ver weg zijn. Nog even doorschaatsen, nog even door de kou. Nog even en dan is de warmte die mijn lijf zal doen tintelen daar. Nog even en de winter is voorbij.

Het kraakt, maar blaffende honden bijten niet. Het kraakt en het is koud. Nog even en de warmte drukt haar naakte lichaam tegen mij aan. Haar warmte als een deken over mij heen. Ik omhels haar en druk mijn lippen tegen de hare. Onze monden gaan open. Tongen vinden elkaar.

Strelende vingers. De samensmelting van lichamen. Op een warm kleed voor de haard komen we samen. Ontlading van lust en liefde. Voor altijd de jouwe. Nooit meer zonder elkaar. Dagelijkse bevrediging van verlangens. Hand in hand de rest van het leven in. Het voorjaar komt, maar het zal vroeg donker blijven. Vroeg donker alsof er niets en niemand om ons heen is. Samen in de geborgenheid die het donker geeft.

Buiten dooit het. De ramen zijn beslagen.

Ik heb het warm.

Labels:

8 Comments:

Blogger Mir said...

Wauw.


Ps: kan het niet helpen maar moest even denken aan die tand die niet past in dit mooie verhaal

12:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Schaatsen is toch meer sexy dan ik dacht

3:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik werd al vrolijk en warm van dat gevoel dat de haard geeft wanneer je begint te ontdooien. Dat tintelende ja. Maar dan! Dan komt er nog veel meer warms en tintelends om de hoek kijken! Heerlijk. :) Op die manier moet je wel van de winter houden. :)

10:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit is een heel mooi, romantisch stukje. :-) Goed gedaan!

12:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi, heerlijk geschreven, nostalgisch ook op een of andere manier.

groet, mo

12:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

polderromantiek, maar dan zonder het polderen natuurlijk...;)

Dit stukje tekst is een chickmagnet mijn beste Frommel, schrijf ze vaker zo en de vrouwen zullen niet meer weg te slaan zijn bij je...;)

1:14 p.m.  
Blogger Polle said...

Zeg. Die stoere Puchrockeract gelooft niemand nu natuurlijk meer. Je bent gewoon een rasechte polderromanticus.
(wat een fijn warm stukje tekst)

1:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooie tekst!
Ik heb helaas niet kunnen schaatsen, ik hoop dat we weer snel het ijs op kunnen. Heerlijk.
Door je verhaal toch even op de ijzers gestaan.

1:41 a.m.  

Een reactie posten

<< Home