maandag, november 26, 2007

HIJ

Soms moet ik zomaar aan hem denken. Aan hoe hij was en hoe het met hem zal zijn. Ik hoop dan dat het hem goed gaat. Dat verdient hij. Soms moet ik aan hem denken. Aan hoe we samen voetbalden en hij de spelregels per minuut in zijn voordeel veranderde. Aan de warmte en de knuffel die hij zocht.

Soms moet ik even aan hem denken. Gisteren, want gisteren was haar dag. Als die dag er nog is. Ik dacht aan haar en daarom aan hem. Aan het melkspoor in mijn huis. De tranen in de bioscoop. Zijn fiets, die helemaal niet bij de fietsenmaker te koop was en die niemand anders had. Zijn gierende lach. De knikkers die bijna door het raam heen gingen. Zijn verhalen. Aan zijn apen opmerking op de christelijke school. Aan zijn mooie koppie en de warmte en de knuffel die hij zocht.

Soms moet ik aan hem denken en hoop ik dat het goed met hem gaat. Dat verdient hij.

Labels:

2 Comments:

Blogger Maurice said...

Mooi verhaal. Even stilstaan helpt soms om mooie dingen te overzien.

9:10 a.m.  
Blogger Mir said...

wat een mooi stukje.. kippenvel

10:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home