vrijdag, november 02, 2007

FROMMEL DOET AAN LIEFDADIGHEID

Ik kon het niet langer aanzien. Ik moest wat gaan doen. Ik kon niet langer meer toestaan dat ze zo verwaarloosd werden. Afgedankt in een donker hoekje. Nooit geen liefde of affectie meer. Zoveel jaren trouw geweest en nu vergeten. Opzij geschoven voor een nieuwe liefde. Een liefde van deze tijd. Ik moest wat gaan doen.

Ik begon een weeshuis. Een soort van weeshuis van de hits. Een weeshuis voor afgedankt vinyl. Een warm veilig huis waar ze gekoesterd en gedraaid zullen worden. Een thuis waar waardering en liefde is. Ik startte het weeshuis voor het afgedankte vinyl. De eerste groep kinderen die ik een nieuw huis bood kwamen bij Begt vandaan. Een barbaar die reeds in 1985 het vinyl vaarwel zei en op de glimmende schijven over ging. Zijn verzamelde collectie vinyl verdween naar een paar kratten in een donkere hoek op zolder. Sinds 3 weken staan ze hier tevreden te spinnen in de kast.

Dit stuk is natuurlijk niet alleen een mededeling van het openen van het weeshuis voor het afgedankte vinyl. Dit stuk is tevens een oproep. Een oproep aan u en uw geweten. Bevrijd dat afgedankte vinyl dat ook u ergens in een donker hoekje hebt verstopt. Geef het een kans op een tweede leven. Een leven vol geluk en waardering. Een leven van af en toe een naald in hun groeven. Een leven van samen zijn met andere lotgenoten.

Doneer uw in een donker hoekje op zolder weggestopte eenzaam en verlaten platen aan het weeshuis van het afgedankte vinyl!!!

Labels: ,

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een heel goed idee, maar ik zorg best goed voor mijn platen. Ze staan weliswaar in een kast, maar af en toe laat ik ze uit. Daar genieten ze altijd van en ik ook trouwens!

5:41 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@she. goed zo. zo hoort het (behalve dat in een kast dan). mocht je ze toch zat zijn dan weet je nu een passend weeshuis voor ze ;-)

6:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

maakt het nog uit wat erop staat?

8:16 p.m.  
Blogger begt said...

dit is wel erg gemakkelijk, from! meestal hoort bij het inschrijven van weeskinderen ook een aantal afspraken, die horen bij het toevertrouwen van de zorg.
en daar lees ik nou niks over!!

9:22 p.m.  
Blogger jack of hearts said...

Ik zit te denken waar ik mijn vinyl gelaten heb, ik weet niet eens zeker of het ergens achteloos op zolder verlaten en afgedankt staat te wezen. Misschien heb ik het zelfs wel weggegooid. 'k Zal toch nog eens kijken, want ik had best mooie dingen. Daydream nation enzo.

10:21 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@clismo. nee. en volgens mij zie ik boven aan jouw site een flinke stapel zolder dozen met vinyl staan of is dat wishfull thinking?

1:15 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

@jack. snor het op. ik heb een fijne shelter voor ze....;-)
@begt. ik heb al een 5 jaren plan om die 150 platen van jou te digitaliseren. ik wil geen slapende honden wakker maken. snap?

1:17 a.m.  
Blogger Jan said...

Mag ik dan die foto van je op http://platenkast.blogspot.com zetten?

5:52 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@jan. ja dat is goed. stuur ik je meteen een foto van mijn eigen platenplatenkast, want ik ben verhuisd dus die er al op staat is niet meer. als je dat wilt tenminste.

5:54 p.m.  
Blogger Jan said...

Graag!

12:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wij hebben de hele platencollectie van m'n schoonvader geadopteerd, en die staat geduldig te wachten tot ze allemaal via de pc op d dvd zijn gezet. Zodat het geluid bewaard blijft. En wij vermaken ons er uitstekend mee, want er staa me toch dingen tussen.. Hilarisch en ontroerend! En het weeshuis van de hits, daar luisterde ik altijd naar, met Morrison.. Leuk beeld breng je naar voren door dit stukje! :)

6:52 p.m.  
Blogger begt said...

mooie platen ook die je daar voor de kast hebt staan.
die van joy division, dat ik die heb weggedaan. Daar zit me toch een verhaal aan vast....

4:43 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@begt. ik wil er tijdens het kom je binnenkort weer eens een hapje eten alles over horen.

7:12 p.m.  

Een reactie posten

<< Home