maandag, december 17, 2007

ミドリ - 清水

Hallo mensen. Daar zijn we weer. Semtex en Frommel van het Midori promotie team. De twee leden tellende Nederlandse Midori fanclub. Ons favoriete schoolmeisje from hell heeft met haar twee vriendjes net voor het sluiten van het jaar nog een EP uitgepoept. Aangemoedigd door een 4e respectievelijk 2e plaats in onze 2007 album top 5's waarschijnlijk. Mogen wij u presenteren Midori-Shimizu/ミドリ - 清水:

Nummer 1 愛って悲しいね(宴会バージョン) is een dronkenmans grap versie van nummer 2 愛って悲しいね. De grap duurt gelukkig maar 1 minuut 11, waarna Marikootje ons de trommelvliezen weer uit de oren schreeuwt. Ik versta er geen fuck van, maar ik knik ja. Ja Mariko. Ik ben uw volgeling. Ik kniel voor altijd voor u neer. Alle bekende ingredienten zijn aanwezig. De jazz piano, de (dit keer ska-ige) gitaar, de verleidende kleine meisjes stem, de plotseling omslaande stemming, de niet aanwezige maar in live clipjes meespelende bassist, de uit de bocht vliegende ritmes, het gekrijs, de geweldige nummers.

Er is er geen een als Midori. Wat een band. Wat een ontdekking. Het 4e nummer エゾジカ・ダンス!doet je alle kanten op stuiteren. Om je vervolgens met het 5e nummer ロマンチック・夏モード in een nog wildere draaikolk te doen vallen. Waarna in slotstuk グッバイ het kleine meisje weer van stal gehaald wordt. Maar dat kleine meisje is slechts schijn. Ze zegt wel Goodbye (de vertaling van de titel van het nummer), maar ze meent er geen fuck van. Ze is nog niet klaar met ons. Gelukkig niet. Het kleine meisje doet ons in het gevang belanden.

Deze band is niet te benoemen. Je wordt er bijna schizofreen van. Volslagen driehonderd en vijftig procent uniek.

Laten we allemaal een euro neerleggen en deze band naar Nederland halen. Nog beter legt u allemaal een euro neer dan kunnen Semtex en Frommel naar Japan. Kunnen we mooi met ons beider plus 190 centimeter over al die kleine japannertjes naar deze wereldband kijken. Nippend aan een rijstbiertje (een grote natuurlijk).
Gelukkig is Sem zo aardig geweest om het geheel binnenhaalbaar op het net te pleuren. Alhier:

Midori-Shimizu

Mocht u mij nog een kerstcadeau wensen? Ik loop graag de rest van mijn leven in onderstaand t-shirt. Of in de I Want To Have Sex With You die onze japanse vriend op de hoes draagt. Dat mag ook.


Midori's engelstalige site
Shimizu hier te bestellen mits je japans spreekt

Labels: ,

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik wil mee naar Japan

9:20 p.m.  
Blogger Polle said...

Ik heb een staatslot voor oudjaarsavond. Mocht ik.....dan zal ik een sponsoring van het schoolreisje van de tweekoppige Nederlandse Midori fanclub overwegen. Goed?

10:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben meestal te beroerd om muziek te gaan downloaden, maar deze ga ik zodra ik thuis ben naar beneden laden. It better be good!

2:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

*sem leest tussen beton en latex even bij*

Geweldig! Jij bent goed bezig. Stel dat ze zelf eens rondsurfen op het web en dit zien, dan moeten ze toch smelten? Alhoewel, Mariko is niet het type meisje dat smelt. Hmz.

Ik ben bang dat we een uitzonderingspositie bekleden. In april mailde ik nummers van het tweede album rond en de enig vermeldenswaardige reply was van secrow die vond dat ze vals zong. Ja, en? Misschien heb jij betere vrienden.

Anyways, maak je over die euri geen zorgen, die zijn er. Probleem is eerder het in het bezit komen van kaartjes, daar kan Vrouw P. je alles over vertellen.

Heb je trouwens naar die drummer gekeken in de clip van Ezo Shika Dance!!? Volgens mij is het ander dan de drummer in de eerdere videos en foto's op de website.

Mariko heeft een drummerfetish. Definitely.

Finally, de volgende tekst komt vanaf de site, DE reden waarom ze je life moet ZIEN:

"Taking photos and videos with cameras and cellphones during MIDORI's live gigs is prohibited,
for it may disturb the musical performance of the band.
See and hear the gigs LIVE. In other words, please stick to experiencing the moment."

11:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oja, de moeder van een collega wil wel bestellen, of ik maar even wil mailen wat dan precies.

"Euh, dat shirt met I want to have sex with you."

11:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

suplies

bonusdvdtje bij Shimizu. Ezo Shika Dance & Romantic Natsu Mode live - filmpje.

7:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home