zaterdag, juli 12, 2008

MOOIE PLATENHOES #36 (DOET EEN EX-ROKER PIJN)


Meisjes van pak hem beet 7/8 jaar een beetje roken, terwijl mijn hele lichaam na twee weken nog steeds schreeuwt om een sigaret.

Ik was gisteren met Take It Away Bob bij bovengenoemde band in de Melkweg. Oordoppen mee, maar dat bleken rotdingen te zijn. We ontdekten dat we na al die jaren bandjes en concertjes toch echt een stuk van ons gehoor kwijt zijn geraakt. De db meter op de P.A.tafel piekte naar 111. Wij vonden het te doen en meevallen. Slechts enkele frequenties waren zelfs ons iets te veel. J.Mascis moet pas echt doof zijn zo stil en rustig als hij bleef tussen zijn vier Marshall torens.

Bij binnenkomst van de oude zaal, waar dus ook sinds een twee weken niet meer gerookt mag worden, begon mijn hele lijf direkt om een peuk te gillen. ROKEN ROKEN ROKEN!!! Het is een Pavlov reactie. In een concertzaal hoor ik als 23 jaar gerookt hebbende non-stop met een peuk in mijn bek of klauw te staan. Mijn hersenen weten dat en weten niet beter. ROKEN ROKEN ROKEN!!!

Halverwege het concert, waar het warm, drukkend en heel erg druk was, begon zich het voordeel van roken in concertzalen te tonen. Als roker heb ik mijn neus jaren lang onwetend gehouden van alle geuren die mij nu ten deel vielen. Ik rook goedkope deodorant. Er kwam een shoarmazaak voorbij lopen. Waren dat zweetvoeten? Het zal wennen worden. Een concert is door het rookverbod verworden tot een onaagenaam pallet van lichaamsodeuren. En zelf hadden wij stevig aan de knoflook gezeten moet u weten.

Dinosaur ondertussen speelden meedogenloos hard. Een muur van geluid werd over ons heen gestort. J. toverde onbewegelijk als een jongere (hoewel ook al op leeftij ondertussen) Neil Young de ene uitgesponnen gitaarsolo na de andere uit zijn versterkers muur. Lou ramde zijn handen kapot op zijn bas. Het was lang geleden dat ik iemand zo enthousiast op een podium zag staan. Een muur van geluid hadden we verwacht. Een muur van geluid kregen we. Dat in die muur de pure popliedjes die Dinosaur stiekem maakt nog helemaal doorklonken was een aangename verrassing.

Alleen wie van de band werd er na afloop gepijpt door die Italiaanse bodybuild homo met foute Freddie Mecury snor die de band aankondigde en aan de zijkant verliefd naar het podium staarde?

Labels: , , ,

6 Comments:

Blogger Herr Meijer said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

6:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Sterkte met het niet-roken. Stoppen is zelfs mij gelukt. Toen heb ik nog zeker 3 jaar verlekkerd in de kroeg gekeken naar mensen die al bier drinkend aan het roken waren. Dat leed word je in ieder geval bespaard.

8:48 p.m.  
Blogger begt said...

het schijnt dat je, net als drinker, ook roker voor het leven bent. dat staat dan los van het feit of je zelf nog steeds flessen opentrekt of peuken verlicht.
Heb ik allemaal niet vammezelf, maar uit de voorlichtingsfolders die ik wel eens onder onder ogen krijg.

Edoch, ff bericht van de andere kant: quas vrijdag even in Swaf, daar wordt nog gewoon gerookt, dus ruik je geen deo's en andere geuren. Een verĂ¡deming!

9:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed zo Frommel, schrijf het maar lekker van je af.

10:10 p.m.  
Blogger jack of hearts said...

Goed dat Dinosaur er nog steeds is. En goed dat je nog steeds niet rookt. Het mooie is dat het alleen maar beter wordt dan die afgelopen 2 weken.

8:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Green Mind is overigens door J. Mascis in zijn eentje volgespeeld (op hulp van Murph en Don Flemming in het openingsnummer The Wagon na).

De foto is prachtig en van Joseph Szabo. Klik op de pic en er verschijnt meer moois.

Ik wacht nog op de rookloze concertontgroening, het zal zwaar worden.

9:05 p.m.  

Een reactie posten

<< Home