zondag, juni 15, 2008

NIEUWE BEWONERS IN HET WEESHUIS VAN HET AFGEDANKTE VINYL


Afgelopen donderdag bracht Slager (voorheen de huilende cowboy), de geweldige drummer van The Prunella Scales, een dertigtal nieuwe bewonertjes langs voor het weeshuis van het afgedankte vinyl dat ik run. Zijn platenkast werd te vol. Er moest wat geruimd worden. Er moest wat weg. Aan de straatkant zetten? In de vuilcontainer mieteren? Nee, Frommel runt het weeshuis van het afgedankt vinyl. Daar zullen ze een goed huis hebben.

In het weeshuis van het afgedankt vinyl wordt geen onderscheid gemaakt. Iedereen is welkom. Op nazi kindjes na dan. Voor iedereen staat de deur open. Er wordt geen waarde oordeel geveld over wat er in je groeven gegraveerd staat. Al is het Albert West (geweldige bijna Drs.P. achtige titel trouwens Albert West op z'n best!!! Helaas ontbreekt de gratis kleurenposter waar de hoes over rept. Die zal wel bij Slager in de slaapkamer hangen.) , je bent welkom. Zonder blikken of blozen wordt je de rest van mijn bestaan gekoesterd en goed verzorgd. Zelf die plaat van Hotel California van The Eagles die er tussen zat.

Hotel Califormnia dat is het ergste dat de muziek industrie ooit heeft voortgebracht. Hotel California dat is Buckler bier. Hotel California is een uitvinding van de duivel himself. Hotel California makes me feel sick. Maar ook Hotel California heeft zijn plek in het weeshuis van het afgedankte vinyl gekregen. In het weeshuis van het afgedankt vinyl is iedereen welkom. Zelfs Hotel California.

Ook uw afgedankt vinyl is nog steeds welkom.

De directie van het weeshuis van het afgedankte vinyl.

Labels:

19 Comments:

Anonymous Anoniem said...

u bent een goed mens...

9:20 p.m.  
Blogger begt said...

en wat als je je vinyl nu niet afgedankt heb, maar uitgeleend om het in omgezette vorm weer gewoon voort te zetten?
wat doet het weeshuis met kindertjes die weer de maatschappij in moeten??

8:43 a.m.  
Blogger Polle said...

Dat toelatingsbeleid van jouw weeshuis is wel heel genereus. Ik zal eens aan mijn Boney M.-lp vragen of hij bij jou wil wonen.

2:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vermoed dat al het vinyl dat ik in huis heb hier wel mogen blijven, tot ze zelf losgelaten willen worden.

10:45 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat doe je met al die platen?

3:06 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@she. Een tehuis geven. Een beter huis als een vochtige zolder.
@polle. hij is welkom.

10:05 p.m.  
Blogger begt said...

en net als in the real world worden kinderen hier onder valse voorwendselen naar het tehuis gelokt, waarna niemand ze ooit meer terug ziet?

8:53 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

oftewel hier vang ik platen op van mensen die ze eerst afdanken en in een kist op zolder of onder een bed hebben weggemoffeld en die dan later spijt krijgen en ongeduldig worden ;-)

btw. de plaat van Albert West is geweldig!!!

9:42 a.m.  
Blogger Herr Meijer said...

De plaat van Albert West geweldig? Dát mag je me uitleggen!

7:45 a.m.  
Blogger Herr Meijer said...

Geweldig, wat ik nu luistert op den iPod: nummer vijf van Nick Cave's nieuwste superplaat Dig!!! Lazarus Dig!!! heet ... rapapa ... rapapa ... Albert goes West. Dit geloof je toch niet? Snif. Diep ontroerd.

10:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

"de plaat van Albert West is geweldig!!!" En ondertussen Hotel California niet kunnen horen... Vreemd hoor. :)

2:27 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@herr meijer. albert west rokt ja!!!
@mike. mocht je je bedenken wat betreft mijn reactie bij jou........ik maak graag ruimte....;-) en albert west is echt 1.000.003x beter als hotel california.

4:18 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

nog een oh ja naar herr meijer. ik vind dig lazarus een onsamenhangende rukplaat. niek in zijn grot produceert al meer dan 10 jaar slecht zaad.

zo!

oke hij is leuker als grinderman. dat geef ik je ;-)

4:20 p.m.  
Blogger jack of hearts said...

tis dak niet vaak in Hoorn kom, maar als het nog eens gebeurt moet ik maar wat platen onder de arm meenemen. Ik zit nu te denken aan Supertramp - Crime of the Century en wat een mooie naar zichzelf refererende titel dat is.

6:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

@Frommel: Maar wat vind je nou zo slecht aan Hotel California? Daar wil ik niet meteen mee zeggen dat ik het een wereld plaat vind - heb hem niet in huis, ken alleen de titeltrack - maar ben benieuwd naar je redenen waarom je de plaat zo ruk vindt.

11:19 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

@mike. dat is 1 van die dingen in het leven die niet uitgelegd hoeven te worden. 1 van die dingen die voor zich spreken.

8:43 a.m.  
Blogger Jacobdus said...

Dat zal Appie Westelaken leuk vinden zeg.
Eindelijk waardering.
Heb nog wel singles van Appie, mogen die ook komen?
Zelfs die met de papa van de Strokes jongen....

(Appie kwam regelmatig bij grootouders, dus mag Appie zeggen)

12:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

uhm durf het bijna niet te vragen maar heb nog een stukje vinyl met mike oldfield - tubular bells... wilde hem al een x aan je geven, maar nu....

5:53 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@jur. ook dat schijfje is welkom. zelfs dat schijfje.

11:49 a.m.  

Een reactie posten

<< Home