donderdag, juli 03, 2008

EEN ZEER DUIDELIJKE MEDISCHE DIAGNOSE

X!

Lees ik op het schermpje van mijn (bling bling) telefoon. Het helpt. Het sterkt. Ik zie op tegen wat ik te horen krijg. Of niet te horen krijg. Maar met jou in mijn hoofd kan ik alles aan.

Ik krijg uiteindelijk niets te horen. Ja, dat ik geen (beginnende) hernia heb. En dat er ook geen zenuw knel zit. Tussen twee van mijn wervels zit het niet helemaal tof met mijn kraakbeen. Het stulpt uit en kan in de toekomst voor problemen zorgen, maar voor nu raakt het nog geen zenuw. Waar mijn rug en uitstralings klachten vandaan komen blijft onduidelijk. Ik wordt er alleen maar zenuwachtiger van.

"Sorry, meneer Frommel. We kunnen u eigenlijk niet aangeven wat er met uw rug aan de hand is en waar de uitstraling in uw been en bil vandaan komt." Mooi is dat! Een opluchting ook. Fijn om te horen dat er geen hernia om de hoek staat en ik gewoon een zenuwenlijer ben, maar er geen zenuw bekneld zit. Maar wat er dan wel is?

Ik moet luisteren naar mijn lichaam vertel ik je als ik weer buiten sta. Mijn rust nemen, maar ook niet te weinig doen. Ja, ook dat valt daar onder. Onder niet te weinig doen. Ik wordt er wel voor gestraft de volgende dag, maar dat neem ik op de koop toe. Ontspanning door inspanning.

Doe rustig aan en mochten over een aantal weken de klachten niet over zijn, dan weer contact met de huisarts opnemen. Mijn rug is mij een groot raadsel.

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Moet je maar veel rondjes gaan fietsen op je nieuwe fiets: inspanning en ontspanning:-)

5:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Beetje vaag inderdaad, hopelijk gaan de klachten snel weg. Enne..ik ben eigenlijk vooral geïnteresseerd in het verhaal achter het kruisje ;-)!

6:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een duidelijke diagnose is een contradictio in terminis.
Sterkte, want hier schiet je volgens mij geen klap mee op:-(

10:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier een paar cliché's: ouderdom komt met gebreken .. het lichaam hersteld zich vanzelf.....en geduld is een schone zaak!
relax man!! sterkte

3:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig konden ze niets ernstigs vinden. Deze diagnose klinkt vaag, maar is beter dan duidelijke stront aan de knikker. Ontstressen kan geen kwaad. Good luck.

5:04 p.m.  

Een reactie posten

<< Home