donderdag, februari 12, 2009

ONDERTUSSEN OP LASTFM


Gisteravond was het tijd, om vanaf mijn ziekbed, de lastfm teller op 55.555 scrobbled tracks te zetten. Ik heb wat met lastfm en vooral met lastfm en mooie getallen. 55.555 tracks scrobbled. 11.111 tracks er bij in amper twee maanden. Ik lijk wel gek.

Tijd om u op de hoogte te stellen van waar ik dan zoal naar heb geluisterd de afgelopen twee maanden. Welke muziek deed mij het krankzinnige aantal van 11.111 nummers draaien? Ik breng er u drie.

Als eerste de band die u ook op de foto ziet. Ragwater Revue. Lastfm is namelijk niet alleen leuk om uw geluisterde muziek te scrobblen. Je maakt ook vriendjes en met die vriendjes wissel je zo nu en dan muziek uit. Zo kwam drie weken geleden Ragwater Revue tot mij. Trage swamprock met rock and roll trekjes en een laagje garageblues doordrenkt met een soort van geilheid. Gitaar, snaredrum en zangeres. Geproduceerd alsof het opgenomen is in een grote vervallen fabriekshal dan wel vochtige galmkelder. Heerlijk. Fijn om te luisteren in de ochtendspits trein, bij thuiskomst of diep in de vochtige nacht. Altijd fijn eigenlijk.



Numero twee draait in huize Frommel wellicht nog meer overuren. Rock Plaza Central. Een Canadees indierock/folk/alt-country combo dat al een eeuwigheid bestaat, maar in de afgelopen bijna 12 jaar slechts tot 3 platen kwam. Op het debuut, Quantum Butterass uit 1997, is de band nog duidelijk op zoek naar een te bewandelen muzikale weg. Op plaat nummer twee, The World Was Hell To Us uit 2003, hebben ze hun richting gevonden om deze op de derde en laatste plaat uit 2006, Are We Not Horses, tot in de puntjes te perfectioneren. Plaat drie was zo gevonden. Voor nummer een en twee heeft Soulseek 2 maanden lopen zoeken. Heerlijk muziek.



Numero drie is een combinatie van de Engelse Medwaybeat band The Bristols en het solo werk van zangeres Fabienne Delsol. Fabienne deed het eens andersom. Waar iedereen maar naar Parijs wil, besloot zij in 1995 Parijs te verlaten, zich in London te vestigen en haar leven te wijden aan de Medwaybeat. Mijn dank is groot Fabienne!

Labels: , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Last.Fm - daar ben ik al lang niet meer geweest. Toch maar weer eens aanzetten.

7:05 p.m.  

Een reactie posten

<< Home