zondag, april 13, 2008

DAYDREAM NATION DE FAVORIETE PLAAT VAN T.KORSEL


Voor elk gevoel wel een woord en voor elk woord een gevoel.
Het woord… Maar soms hoor je niet te praten, te denken.
Dan moet je je overleveren aan een vloed van emoties…
Welke deze ook zijn.

Bij Secret South is het van alles wat.
Ik zet 'm op bij t afwassen, als tussendoortje,
even liggen op de bank, begin van de avond, als afzakkertje.
Maar wel ‘t liefst alleen…
Gek genoeg.

Ik wil kunnen huilen wanneer ik dat kan,
hysterisch lachen in en uit het niets.
Maar vaak ook uit volle overtuiging,
net als David Eugene, vol religieus (on-)besef…

Als een monnik zichzelf straffend met een zweep of de kat met negen staarten…
Af en aan slaand, kruipend op de knieën, over de vloer,
met het bloed in de ogen, vragend aan god,
wanneer de vulgariteit van zijn menselijk leven
mag overgaan in dat van de eeuwige dienaar in het hiernamaals.
Daarom wil ik alleen zijn als ik deze plaat hoor.
Al jarenlang.

Here comes the sinner!

Veel van de nummers gaan dan ook in een processiegang voort.
Stap voor stap… Stap voor stap.

En langzamerhand, tegen het einde van de plaat,
komt dan 't besef: wie straft wie?
Het is meer een zuivering.
Het loslaten van gevoelens en het woord weer zoeken, mijn woord.

Geschreven door: T.Korsel

16 Horsepower-Clogger
16 Horsepower-Poormouth
16 Horsepower-Just Like Birds

Labels:

2 Comments:

Blogger semtex said...

Maar bovenal: het lijden. Of samenvattend.

Voor de heidenen: download Secret South

1:23 p.m.  
Blogger begt said...

mooi gesproken, korsel! ik had gek genoeg bij jou een andere favo-plaat verwacht maar ok, deze doet zeker nergens voor onder!
heeft me een litteken gekost, deze plaat. In dit geval letterlijk!

3:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home