dinsdag, april 08, 2008

IK WEET WAAR BARABAS ZIJN HUIS WOONT

Hoe zal het met haar zijn? Is ze al uit het ziekenhuis ontslagen? Waar het net vol stond met haar ziekenhuis opname zwijgt het nu als een graf. Als ik dat graf maar niet letterlijk moet nemen.

Mijn muse. De mooiste vrouw ter wereld. Op nieuwjaarsdag kreeg ik te horen dat wat ik vaag op het net had opgevangen waar was. Ze was met een longaandoening opgenomen. Hele forums vol las ik de dagen erna. Hele forums vol met een constante herhaling van hetzelfde bericht. Bettie is hospitalised with pneumonia.

In donkere nachten, wanneer de alcohol of mijn dolende hersenen mijn realiteitszin hebben overgenomen, stap ik de deur uit. Ik start mijn Puch en rij naar het huis van professor Barabas. Hij wil me niet helpen. Ik sla hem naar een diep dromenland en help mezelf.

Met Barabas zijn teletijdmachine reizen ik en Puch af naar de jaren 50. Reizen met de teletijdmachine blijkt een heftige bezigheid. Ik snap direkt waarom Lambik en consorten altijd zo moeilijk kijken als ze naar een ver verleden geflitst worden. Het is een heftige ervaring, maar het is het waard. Het vervolg op deze heftige trip is beter dan het in mijn stoutste dromen ooit geweest is.

Ik sta voor haar deur en bel aan. Na een halve minuut wachten doet ze open. Gekleed in het luipaardenbadpak als op de tekening die na vandaag zeker mijn onderbeen zal gaan sieren. "Hi Bettie. My name is Frommel. I like you to meet Betty. I named her after you. The name of the most beautiful woman ever lived for the most beautiful moped ever made. When I ride her I always think of you."
"Oh dear Frommel. This is such an honour. I know the perfect way to thank you."
Ze trek me naar binnen. Het luipaardenbadpak ligt al snel op de vloer. Ik zal nooit meer kunnen lopen, maar wat maakt het uit. Ik rij de rest van mijn leven wel op Betty.

De meeste dromen zijn bedrog. Deze niet. Ik weet waar Barabas zijn huis woont.

Ik loop de forums nog eens na. Weinig nieuws. Een vaag bericht vertelt dat ze uit het ziekenhuis is ontslagen. Geen nieuws goed nieuws(?). Anybody? My God what a body. God bestaat.

Labels: ,