woensdag, april 09, 2008

DINGEN WAAR FROMMEL GELUKKIG VAN WORDT

-De geur van versgezette koffie als ik net mijn bed uit ben.
-Het zingen van Puchblokken als ik met een andere Puchrijder een tochtje maak en we rijden naast elkaar.
-Op dinsdagavond horen dat je woensdag naar een bandje gaat kijken en deze op zaterdag nog een keer zien.
-Beh! roepen als ik langs een weiland met schapen rij.
-Een sigaretje roken na een vrijpartij.
-De vrijpartij voorafgaand aan het hierboven genoemde sigaretje.
-In de middag naar het cafe gaan om even een bakkie te doen en pas laat in de avond weer thuis komen.
-Aan de kassajuf vragen wat ik vanavond moet gaan eten en dan pannekoeken als antwoord krijgen.
-Wakker worden met de natte neus van mijn spinnende poes in mijn gezicht.
-Wakker worden en tegen de kont van een leuke vrouw aan kruipen.
-Een zitplaats in de bus.
-Een avond lui op de bank onder een slaapzak met een lekker biertje binnen handbereik en de kat op schoot.
-Mijn camera terug krijgen van de reparatie en eindelijk al die foto's kunnen maken die ik in mijn hoofd heb (moet helaas nog gebeuren).
-Het eerste sigaretje in de morgen (al word ik er altijd een beetje duizelig van).
-Neuzen in mijn boeken.
-Een nieuwe plaat/band/artiest ontdekken en een week lang bijna niets anders meer draaien.
-Neuzen in mijn platencollectie.
-Vroeg naar bed gaan met een stapel Rick Ringers stripboeken (of XIII, Franka, Largo Winch, Robbedoes, de Blauwbloezen, etc.).
-Nevel boven de weilanden als ik in de ochtendtrein zit.
-Vuurrode, oranje, roze ochtend- en avondluchten.
-Een mooie film zien (al is het voor de 7e keer)
-Voor het slapen gaan Bikers Build Off kijken op Discovery (en stiekem denken; ik vind mijn Puch mooier).
-In het gezelschap van fijne mensen zijn.
-De eerste keer in het jaar dat ik de vogels om mijn huis hoor zingen.
-Zowiezo zingende vogels om mijn huis en dan helemaal bij het ontwaken.

Waar wordt u gelukkig van?

Labels:

10 Comments:

Blogger nothinginparticular said...

- geluid van vliegende vogels
- geur van regen
- coca cola light

en wat schrijf jij leuk. =)

2:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Weten dat ik jou kan bellen als ik mij eens niet zo happy voel!
(En een aantal dingen die jij hierboven al opschreef.)

3:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

dat mn groentetuintje bijna klaar is!

dat ons cafe ook op woensdag open is!

mn vrijstaande in gedachte al klaar is, maar nu nog hopen op de loterij...

8:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

huis bedoel ik dus!

8:03 p.m.  
Blogger karin r. said...

zeg, ben je aan het afkicken ofzo?

positivo!

4:49 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@jur. doet u mij maar een kilo piepers en wat wortelen.
@herald. graag gedaan.
@disaster. ja hoe het buiten ruikt als het geregend heeft en je in de buurt van groen bent.
@karin. ja sorry.

7:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

knisperverse lakens op mijn bed (liefst opgemaakt door een ander)
de geur van gemaaid gras
de stilte buiten als het gesneeuwd heeft
de slappe lach
in flow raken als ik aan het schilderen ben
uitbuiken na een lekker etentje

10:32 p.m.  
Blogger jack of hearts said...

Op de fiets de Afsluitdijk over met af en toe 40 op de teller.
Wipneusjes met sproeten rondom.
Mijn neus boven een glas cognac.
Beh tegen geiten roepen is zo mogelijk nog leuker dan tegen schapen.
Dat zij het ook niet meer houdt als jij begint te lachen.
De restjes mogen opmaken.

9:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk logje, dit. :)

(Nu sowieso nog foutloos schrijven en je bent mijn held. ;) :P)

11:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

@wenz. foutloos schrijven. dat gaat vrees ik niet lukken. maar ik heb jou toch af en toe als eindredacteur? :-) sowieso is in mijn belevingswereld met 2 zetten....

12:51 p.m.  

Een reactie posten

<< Home