donderdag, januari 17, 2008

ANY SUBSTANCE CONTAINING INFECTIOUS PATHOGES MUST BE CLASSIFIED UNDER UN 2814 OR UN 2900, AS APPLICABLE

UN0135 MERCURY FULMINATE, wetted with not less than 20% water, or mixture of alcohol and water, by mass, CL1.1 P.I.266

UN1109 AMYL FORMATES, CL3, P.I.001, P.G.III

UN1298 TRIMETHELCHLOROSILANE, CL3, SUB.8, P.I.001, P.G.III

UN1323 FERROCERIUM, CL4.1, P.I.002, P.G.III


Ik ben even weg. Ik vocht er tegen maar schijnbaar heb ik heel even verloren. Als ik weer wakker schrik biedt de leuke mede cursiste mij een energie drankje aan. Van haar wil ik wel een drankje, maar ik lust geen energie drankjes. Ik word al misselijk van de lucht. Zullen we een biertje gaan drinken? Ik wrijf in mijn ogen, ga recht op zitten en probeer me weer te concentreren.

A 24 hour emergency telephone number is not required for shipments that do not require a Shipper's Declaration for Dangerous Goods

Ik maak verdomme de zelfde fout als twee jaar geleden. Ik vergeet de niet zichtbare kant van de doos en de this side up pijlen die ook daar horen te zitten. Ik vergat ze twee jaar geleden. Ik vergeet ze nu weer. Het kost me twee punten. De enige twee punten die ik mis. 98 out of a 100. Ik ben trots.

6PD1 receptacle with outer plywood drum
6PG1 receptacloe with outer fibre drum
6PG2 receptacle with outer fibreboard box
6PH1 receptacle with outer expanded plastic packaging


Het is koud als ik buiten een sigaretje rook. Het is bokkoud, maar we hebben even een frisse neus buiten het te warme klaslokaal nodig. We zitten al ruim twee en een halve dag te luisteren. Heel erg interessante materie, maar na twee en een halve dag wordt alles droge stof. Even een frisse neus. Straks moeten we examen doen. Ik neem nog een trekje van mijn sigaret, rek me uit en gaap de grootst mogelijke gaap.

Add: (cultures only) after: Rabies virus, Rift Valley fever virus and Venezuelan equine encephalitis virus.


Mijn kop voelt als een spons. Zompig en moe. Vol. Ik kijk naar de eerste vraag. De letters dansen voor mijn ogen. Oh god, dit wordt niets. Ik wil slapen. Ik probeer me te concentreren en ontcijfer de dans voor mijn ogen. Als vanzelf verschijnen de antwoorden uit mijn hoofd op het opgaveblad. Ik ben in no time klaar. Ik mis alleen die verdomde pijlen. Twee jaar geleden ook al. Het kost me mijn tien.

SN-01 Used camping stoves (fuel or gas) will not be accepted for carriage in baggage, even if thoroughly cleaned.


Ik ben weer voor twee jaar gecertificeerd om met Dangerous Goods luchtvracht te werken. Over twee jaar ga ik voor de volle tien. Promise.

Labels: , ,

8 Comments:

Blogger Frank said...

Nee maar.
Klinkt enorm interessant.

...
...

(kwam dat een beetje overtuigend
uit mijn toetsenbord?


Zonder gein, de enige dangerous goods
die ik ken zitten in mijn boxershort.

En daar krijg ik altijd
een tien voor.

(helaas ook om de twee jaar)

10:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

het ergste is dat ik het nog allemaal weet ook... zucht...

11:09 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@jur. we gaan het er niet over hebben aan de bar. aan de bar hebben we het over vrouwen en voetbal.

10:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ahum, voetbal en vrouwen?

11:13 a.m.  
Blogger begt said...

Haha, arme jur, wat een leuke gesprextof voor hem!

12:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is best lullig dat je dezelfde fout maakte als twee jaar geleden, maar dat gebeurt vast niet een derde keer ;-). En een tien min is ook erg goed natuurlijk, gefeliciteerd!

1:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zelfs voor een leek lijkt het droge stof. ;) Maar nee, ik snap het wel, het grote geheel is iets anders dan regeltjes dreunen, en beide horen erbij.

Een 9,8... ik zou, als ik jou was, er een traditie van maken. Gewoon ieder jaar standaard de pijlen op de achterkant van die doos vergeten. :P

Maarre: juj! Je mag weer twee jaar! Gefeliciteerd! :)

4:59 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@wenz. ik vind het een geweldig plan. een tien is ook maar een tien.

12:03 p.m.  

Een reactie posten

<< Home