zaterdag, oktober 06, 2007

IN MIJN RECHTER OOGHOEK ZIE IK IETS BLAUWS AANKOMEN

Wham!!!

Een mokerslag tegen mijn kaak. "Kankerhomo!!!" Ik ben weg. Dertig meter verder kom ik liggend op de grond bij. Er staan twee man op me in te trappen. Verderop bonst B. met een bebloed hoofd hard op de cafe deur. Bel de politie dit gaat mis. Ergens in mijn hoofd staat me bij dat ik dat vlak daarvoor ook al heb geroepen. Ergens tussen de klappen op B's hoofd en de blauwe vlek van links. Bel de politie. Dit gaat mis. Ik weet me te ontworstelen van de schoppende benen. Ik sta op en ren richting cafedeur. Als ik omkijk zie ik W. liggen. Ze staan nu op hem in te trappen. Ik twijfel geen moment. Ik ren terug. Duw een van de schoppers weg, pak W's arm beet en trek hem overeind.

Opeens zijn ze weg. Opgelost in de lucht. Vergaan in het zwart van de nacht. Het donker kleurt rood en blauw. Politie. Zes man sterk. Daar moet je even naar laten kijken welnee het valt wel mee hand tegen mijn wang druipend van het bloed beland ik op de achterbank van een politie auto. Op naar de huisartsenpost. Het is krap op de achterbank. Door het plastic afscheidingswandje hoor ik de agente lachen. Voorbijgangers zullen mij als arrestant zien, maar ik kan aan niets anders denken dan de pijn in mijn bek en het bloed in mijn mond.

Zou ik een lamp in mijn mond nemen dan zou het licht door mijn wang een puntje op de muur naast mij maken. Een mogelijke ontsteking ligt op de loer. Fuck die ontsteking ik sterf van de pijn. Waar komt het vandaan om ´s nachts in de stad rond te hangen en mensen die dronken uit de kroeg komen voor alles uit te maken en lastig te vallen. Waar is het voor nodig om direct te gaan rammen bij een weerwoord of discussie? Ik verga van de pijn in mijn bek, maar ik zal nooit mijn mond houden. Ik zal het nooit pikken. Ik kom uit het cafe. Ik heb een gezellige avond gehad. Laat mij lekker naar huis slingeren. Laat me lekker gaan. Vind je het toch nodig om mij voor vuile homo of kankerlul uit te maken? Pik dan dat ik je een weerwoord geef. Sla me niet direkt met een met flessen gevulde tas voor mijn bek. Ga naar huis. Verveel je moeder. Laat ons met rust. Ik wil alleen maar slapen.

Volgende week ga ik stappen.

Labels:

15 Comments:

Blogger Polle said...

Ik heb niets toe te voegen aan hegeen ik vanochtend tegen je gezegd heb, alleen: ga lekker naar je bed. Je bent al langer dan 24 wakker inmiddels. Slapen is niet zo'n slecht idee nu From.

3:27 p.m.  
Blogger Michael Minneboo said...

Wat een eikels! Sterkte, Frommel!

5:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wanneer is dit gebeurt?

8:45 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@anoniem. vannacht.

8:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Verdommel, Frommel, toch niet voor het geliefde Swaf? Prachtig omschreven, dat wel, maar wat een ellende man.

9:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het heeft mijn weekend iig goed vergald. B uit het verhaal.

5:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Frommel en ook B en W, heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Hoorden het gisteren van B en zijn echt enorm geschrokken......
We lenen m even van je Beest:
BAH

10:45 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vreselijk kut! Mijn nachtmerrie al jaren met betrekking tot het uitgaan. Hopelijk valt de schade mee!

11:22 a.m.  
Blogger jack of hearts said...

ik haat dat geknok. mensen die vuisten als uitdrukkingsmiddel gebruiken... grrr
Maar sterkte met de blauwe plekken &zo

2:13 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@iedereen. thanx voor de steun en degene die belden thanx voor het bellen. vechten is voor de dommen. vechten is voor mensen die geen woorden meer hebben.

2:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

...veel sterkte Frommel en de anderen...

Herald

7:18 p.m.  
Blogger begt said...

hoe laf de mannnen die alleen in groepsverband anderen durven veroordelen. Het siert je From, dat jij altijd ten strijde zult gaan, of dat nou in je eentje, in je tweetje of in je drietje is. Onrecht is onrecht, onzin is onzin.

Hopelijk komen dit soort mannen ooit als groep zichzelf tegen, hopelijk gaan ze zien dat ze individueel werkelijk geen ene luis voorstellen en dat ze zichzelf daar ooit in gaan ontmaskeren.

Gelukkig ontmoedigt t je niet, het stapvolk kan nog niet zonder je (en net zomin zonder B en W, trouwens).

9:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Boos wordt ik ervan dat er zulke types zijn die dit doen, en mischien ook nog wel voor hun plezier. Dat kan en hoort toch niet. Ik hoop dat je gauw weer wat opknapt en weer ongestoord op stap kunt gaan.

10:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Kerel, ik hoorde het gisteren vlak voor het ballen. Klote. Hadden ze maar kloten, dan kon je ze d'r af trappen. Ik word hier zelf een beetje agressief van mijn hoofd. Sterkte met het wonden likken.

8:52 p.m.  
Blogger Jacobdus said...

hey from,

dit is KUT.
Gaat het inmiddels weer een beetje?

10:50 a.m.  

Een reactie posten

<< Home