zaterdag, augustus 28, 2004

FROMMEL OP EEN PODIUM



Op mijn 15e kocht ik van mijn krantenwijkje een elektrieke gitaar. Er knap op spelen heb ik nooit geleerd. Toch heb ik bij sindsdien geregeld op een podium gestaan. Punk. Dan hoeft het gitaarspelen niet zo heel knap te zijn. Na legendarische comboos als The Plastic Casters en Om The 100 Zuilen Staat Een Meisje Met Een Text speelde ik een paar jaar kuttepiel en petfles in het bluegrasspunkfolk gezelschap de Beerepoot Brothers. 2 jaar lang zagen wij heel nl tot in Ieper(b) aan toe. Daarop volgend gitaar in het tot opheffing gedoemde P.O.E.P. waarmee we als afscheid een vervallen pand in st.Niklaas(ook b) tot de laatste steen kapotspeelden. De laatste jaren was Frommel zanger gitarist in basloze The Prunella Scales. Bij gebrek aan een nieuwe drummer 1,5 jaar terug opgeheven. En nu ben ik dus al 1,5 jaar bandloos. En dat vind ik om eerlijk te zijn best klote. Oefenen daar heb ik een broertje dood aan. Optreden is altijd leuk. Het heerlijke vervelen in de kleedkamer. Gratis bier. De meest vreemde maaltijden voorgeschoteld krijgen. Andere bands zien en ontmoeten. Ik heb opgetreden met De Kift, The Smugglers, D.O.A., Olho Seco, I Against I (al zullen die het ontkennen), De Hardheid. Het jeukt. Ik wil weer een bandje. Ik wil weer zweten op een podium, de koelkast van de andere bands leeg drinken, in een microfoon braken.

6 Comments:

Blogger Maurice said...

Van tofu naar echt vlees. Van de Puch naar punk. Ik ben blij dat je in mijn leeslijst staat.
En als ik jou zo lees, dan jeuken mijn vingers ook om mijn gitaar weer op te pakken en IETS te doen. Desnoods op mijn balkon voor mijn buren. whahahahaha

2:39 p.m.  
Blogger karin r. said...

Als het kriebelt... ;-)
Waarom geen flyer maken en oproepen tot herrie? Maar ik zou, als ik jou was, maar niet gaan braken in een microfoon, dat geeft namelijk een nogal onsmakelijk geluid. [heb nu Prince opstaan, geloof dat ik m ga afzetten!]

11:07 a.m.  
Blogger karin r. said...

P.S ik zing ook. Alleen zijn m'n buren het daar niet zo mee eens...

11:08 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

@karin. prince afzetten. welk een wijs besluit.

8:32 p.m.  
Blogger begt said...

CLaus heeft nog geen bandje! En Chicken heeft ook al jaren niets gedaan. Bovendien schijnt het dat plaatsgenoot Spooky sinds Sue ook nogal werkloos is..

Kortommel: een beetje initiatief, vent!!

9:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Yo Frommel...
Ben al een poosje bezig aan de reconstructie van de concert-geschiedenis van ons autonoom centrum Vort'n Vis. Zie: http://90svortnvis.wordpress.com/90s-vortn-vis-concerts/
Jullie speelden daar in 93 samen met De Kift.
Zou je willen vragen of je daarover wat herinneringen/overpeinzingen, misschien fotos/flyers wil delen. Wat vond je bv. van de plaats, organisatie, andere bands, publiek,... Enzoverder...
Hoop van jou (en je kameraden destijds) te horen.
Groeten uit Belgiƫ!
Mailadres hier blijkt ongeldig. Mail me via de blog?

8:06 p.m.  

Een reactie posten

<< Home