dinsdag, augustus 24, 2004

ZOMERHITJES

Ik had vanochtend weer eens het voorrecht om naast de mooiste vrouw van schiphol te zitten in de trein. De mooiste vrouw van Purmerend ook. Daar stapt de dame in. Het was een fijne rit geweest zo stilletjes genietend in de vroege ochtend. Dat was het echter niet. Tegenover mij zat een droplul van een gozer met een koptelefoon op. In eerste instantie kwamen daar alleen maar ondefinieerbare klanken uit. Dat was niet zo heel erg. Het stoorde niet. Anders vraagt Frommel wel of het wat zachter mag. Opeens ging het volume omhoog. En wat klonk er door de coupe? DRAGOSTEA DIN TEI van dat debiele gladde kutbandje O-Zone!!! Spontaan was mijn ik zit naast de mooiste vrouw van schiphol en Purmerend gevoel tot een absoluut vriespunt gedaald. Wat is dat toch met die zomerhitjes? Waarom zijn dat altijd van die infantiele nietszeggende kutliedjes. Dit jaar O-Zone, vorig jaar het misschien wel nog debielere Ketchup Song en wie herinnert zich niet andere mongoliede meeblerbare of anders wel van zeer leuk (ahum ) dansje voorziene riedeltjes als de The Macarena of de Lambada? De muzieksmaak van de gemiddelde Nederlander is al niet om over naar huis te schrijven (blof, kane, borsato, acda en de munnik), maar met het stijgen der temperaturen is het helemaal gedaan met het verstand. En dan was het deze zomer niet eens mooi weer.


zucht

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat de "de olijke feestvierders" op dit "zeer gezellige" personeelsfeestje inderdaad de Macarena proberen te "Parkinsonnen"....(Neerlands Trots)

Cerito

10:28 p.m.  
Blogger Maurice said...

Mmmm. Je begint leuker te schrijven dan ik!

12:32 a.m.  
Blogger begt said...

belangrijkste les uit jouw post is natuurlijk dat het lonkt om de stoptrein te nemen ipv de sneltrein: ik vlieg purmereinde altijd voorbij...

8:44 a.m.  
Blogger begt said...

belangrijkste les uit jouw post is natuurlijk dat het lonkt om de stoptrein te nemen ipv de sneltrein: ik vlieg purmereinde altijd voorbij...

8:44 a.m.  
Blogger begt said...

belangrijkste les uit jouw post is natuurlijk dat het lonkt om de stoptrein te nemen ipv de sneltrein: ik vlieg purmereinde altijd voorbij...

8:44 a.m.  

Een reactie posten

<< Home