vrijdag, augustus 27, 2004

EVEN LATER. NOU EN?




Goedenmiddag, zei de conduteur. Goedenavond, zei Frommel. Hij keek op zijn horloge. Je hebt gelijk, zei hij. Het is al na zessen. Weet je hoe dat komt, zei hij. We hadden hier al even voor zessen moeten zijn. 10 minuten vertraging. De conducteur vertelde dat we nog mazzel hadden. Hij had melding gekregen dat er een leidingbreuk bij Purmerend zou zijn. Het bleek een vuile leugen te zijn. Na deze mededeling kreeg ik van de aardige man een rondleiding door zijn NS zakcomputer. Ik weet nu alle ins en outs van de NS communicatie. Ach dan mis ik mijn bus. Dan ga ik lekker lopend naar huis, zei ik en hij ging vrolijk verder met zijn kaartjesknipronde. En daar gaat het nu om. Dit stukkie. Mensen medereizigers. Als u eens een keer vertraging heeft. Maak u toch niet zo druk. Gebeurdt het eens in de ochtend? Windt u niet op. U komt wat later op uw werk. Waar zit het negatieve daarin? Bent u op weg naar huis? Nou en. Ga lekker een biertje halen. Pak een krantje. Bel even naar huis dat de piepers van het vuur kunnen. Ga u niet staan opwinden, schelden en stikchagrijnig worden. U bent wat later thuis. So what. Misschien is moeder de vrouw/vader de man en de kinderen wel helemaal niet zulk fijn gezelschap. Zijn ze dat wel. Denk dan aan hun als u zich wil gaan opwinden. Dat is leuk. Dat u thuiskomt al vloekend en tierend. Ik zou u zo het huis weer uittrappen. Welnee. Hoop op een vertraging van meer dan een half uur. Dan krijgt u geld terug. Nog beter, + een uur. Dan krijgt u nog meer geld. Frommel verdient zo toch gauw een eurootje of 80 per jaar. Heeft u al die tijd een gratis biertje bij vertraging gedronken.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Drink je "echt" maar 1 blikje bier vanaf Schiphol naar Hoorn CS??
Frommel....kom op zeg "eentje" is waarschijnlijk 1 sixpack.

Cerito

8:38 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

een blikje cola.

8:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

zit thuis nu al een paar uur te wachten op m'n taxi
zie m'n foto:
http://members.tripod.lycos.nl/gbjr/bierblik002.JPG
Groet Martin

11:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

zit thuis nu al een paar uur te wachten op m'n taxi
zie m'n foto:
http://members.tripod.lycos.nl/gbjr/bierblik002.JPG
Groet Martin

11:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Amen!!

(Patrick www.spockspot.com)

1:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel goed. Wil je dit ook zeggen tegen de mensen die door rood fietsen en zich opwinden als ze bijna worden aangereden? En zo zijn er vast nog meer situaties te verzinnen.

Aukje
www.aukje.net

2:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Met de strekking van het stukje ben ik het best eens, vooral dat opwinding niet helpt. Maar vorig jaar stond ik regelmatig meerdere keren per week 's ochtends vroeg of 's avonds laat een half uur op station Deventer te wachten door gemiste aansluitingen. Dat je dan op een gegeven moment structureel een uur per dag aan je reistijd moet toeveogen vind ik geen geval van 'even later, nou en'... (maar ok, ik heb het nooit op medereizigers of conducteurs afgereageerd, dat heeft inderdaad weinig zin).

Marleen

6:26 p.m.  
Blogger begt said...

en wat nou azzet op woensdag is en we ons uurtje zaal missen??

9:15 a.m.  

Een reactie posten

<< Home