maandag, juni 07, 2004

SACK-O'-WEEKEND

Zo dat was me het weekendje wel. Vrijdag na een dag van harde arbeid meteen door naar de OCCII. Daar viel ik midden in de soundcheck van de Sack-O'-Woes. Boven kregen we daarna een hap lekker eten. Tenminste dat begreep ik van de rest. Ik had al gegeten. In de keuken lagen een paar vage knetterstonede mannetjes knockout in de vensterbank. Geen beweging in te krijgen. Hoog verbaasd waren wij dan ook toen dit, na het overigens retestrakke optreden van de Sack-O'-Woes, de hoofdact van de avond bleek te zijn. Verbaasd omdat de kort daarvoor nog comateuze fransmannen nu een stel over het podium stuiterende adhd kinderen bleken te zijn. Dat ze daarbij nog al snel vervelende the ex in extremoes friek muziek maakten waarbij er zelfs een nummer gemimet werd was wat minder. De Sack-O'-Woes werden overigens voorafgegaan door een duitse kruising tussen een cowboy en een foute kapper die gevoelige liedjes speelde. Dat was niet verkeerd, maar een beetje misplaatst. De hele avond pastte eigenlijk niet bij elkaar. Er was dan ook, op 20 man na, geen kip. Er was wel Alfa super dortmunder.


sack-o'-shoes in de OCCII

Zondag eerst naar spierdijk. Aankomen, uitladen, opbouwen, spelen, plaatjes verkopen, afbreken, de Stilettos gedag zeggen, biertje drinken
en de bus weer in. Door naar Tivoli de Helling.


boek al uw reizen bij fucker.

Daar begonnen ze al zenuwachtig te worden waar we toch bleven voor de soundcheck. Daar hadden ze een uur voor ingeruimd. Met 10 minuten was dat echter al gepiept. Toen begon het wel bekende vervelen in de kleedruimte. Met droog brood en snickers en chips. Op het moment dat de Sack-O'-Woes het podium op moesten was het even schrikken dat er pas 10 man publiek was. Tijdens het eerste nummer groeide dit gelukkig al wat aan, maar het bleef een beetje teleurstellend. The Pony's waren jammergenoeg niet helemaal wat ik gehoopt had. Het was een beetje verlegen. Zowel de muziek als de podium presentatie. Ik vond het niet echt de garage sensatie die ze volgens iedereen schijnen te zijn. We hebben ons echter wel vermaakt met wat bier rond de mechandise tafel. De ceedee die ik met The Ponys ruilde is overigens een stuk beter dan wat ik ze gister hoorde doen.


sack-o'-bob in de helling

Wie bij het volgende concert van de Sack-O'-Woes een boer en scheet tegelijkertijd kan laten krijgt overigens en gratis single. Heeft u meteen een idee van ons niveau gister.