zaterdag, juni 19, 2004

THE MISSING LINKS

Ik ging net naar de stad en kwam thuis met een fijn potje muziek. De plaatselijke 2ehands platenboer is weer een paar euri rijker en ik armer. Ik kwam thuis met ...Off The Bone van The Cramps (eindelijk dat tapetje dat al 3 jaar stuk is vervangen). Fijne plaat. Mijn andere aankoop daar gaat het echter om. Een 7" epee van The Missing Links. Australia's wildest group volgens de hoes. En dat is het. Rauwe sixties R&B met een af en toe hysterisch krijsende zanger en veel te lange haren. 6 wilde garage nummers. Vreemd detail is dat de band bij nummers 1 en 2 uit totaal andere mensen bestaat als bij de overige 4. De 1e stopten er namelijk al snel mee, waarna ene Chris Gray toestemming vroeg en kreeg om onder dezelfde naam verder te gaan. Dit om te profiteren van de grote live reputatie van de 1e Missing Links. Verder lezen we op de hoes dat de mannen 2 singles op ons eigen Philips label uitbrachten. Zo zie je maar weer dat ze in Eindhoven (als zijnde de hedendaagse Rockcity) ook in de jaren '60 al wisten wat goeide muziek was. Verder lees ik dat er ook een hele elpee is uitgebracht. Die moet ik hebben. Mijn scanner is helaas kapot en ik kon zo snel niets vinden op het www. Vandaar geen plaatje van The Missing Links.