vrijdag, juni 18, 2004

FILUM OP TEEVEE #5


cube-vincenzo natali-1997

Ik mis toch wel wat fillums zo tijdens het EK heb ik het idee. Vorige week al Being John Malkovich. Morgen Cube. Hij komt pas om 00:00 op Veronica, maar dan sta ik in de kroeg de winst op of het verlies tegen Tsjechie weg te drinken. Zeven mensen worden wakker in een kubus. Dit blijkt een doolhof van aan elkaar zittende en langs elkaar zoefende kubussen te zijn. Elk met een deadly trap erin. 7 verschillende mensen die allen een deel van de sleutel tot de uitgang zijn. Een claustrofobische sci-fi-horror. Goedkoop gemaakt, want maar drie sets in de hele fillum. Er is ook nog een deel 2. Die heb ik nog nooit gezien. Bang dat het verschrikkelijk slecht is.
Zondag moet u overigens ook uw ogen open houden. Dan is de, achteraf, zwanenzang van Stanley op teevee. Eyes Wide Shut. Ik ben wat allergisch voor de heer Cruise, maar dit is een fascinerend mooie fillum.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja, Being John Malkovich MOET je echt zien. The cube weet ik niet.

10:10 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

zet de treurbuis om 00:00 op Veronica zou ik zeggen.

10:29 a.m.  

Een reactie posten

<< Home