zaterdag, juni 12, 2004

FILLUM OP TEEVEE #4


being john malkovich-spike jonze-1999

Ik ga hem niet zien. Ik hou van voetbal. Ik kijk naar Spanje-Rusland. Houdt u niet van voetbal? Heeft u geen zin om naar het cafe te gaan (daar zal ook de voetbal wel aanstaan)? Heeft u geen zin om te gaan dansen? Wilt u gewoon een avondje op de bank door brengen? Zet hem dan om 21:00 op net5. Being John Malkovich. Het fantastische debuut van Spike Jonze en Charlie Kaufmann. Poppenspeler John Cusack neemt uit arren moede een baantje bij een nogal vaag kantoor met een nogal laag plafond en ontdekt daar een deurtje in de muur. Als hij daar doorheen gaat komt hij voor een paar minuten in het hoofd van acteur John Malkovich. Om vervolgens naast de New Jersey turnpike te belanden. Fantastiche kafkaeske film. Hoe komen ze erop. Met ook goeie rol van bijna onherkenbare Cameron Diaz. Mooiste scene vind ik waar John Malkovich ook door het deurtje gaat en in zijn eigen hoofd belandt. Maar zoals ik al zei. Ik kijk naar Spanje-Rusland. Dat is niet erg hoor. Ik heb Being John Malkovich al een keer of 5 gezien. Hij staat hier in de kast.