woensdag, juni 09, 2004

RUSSELL QUAN RULES!!!

Jazeker. Mr Quan rules. Gister na het schrijven van de vorige post geraakte ik in een singeltjes draaien bui. Altijd leuk. Je zet toch eerder een elpee of ceedee, maar zo nu en dan heb ik een singeltjes draaien bui. Dan pleur ik een paar uur achter elkaar het ene na het andere schijfje op de draaitafel en spring daarbij af en toe wild door huize frommel heen. Dat ligt dan vaak weer aan de hoeveelheid drank waarmee zo'n bui gepaard gaat. Dat viel gister wel mee want een werkdag. Zo kwam ik op een gegeven moment uit bij de 7" Jerkstore van de Flakes.


flakes-jerk store-screaming apple

Fijn plaatje. Kant A is al een lekker garage stampertje, maar op kant B Good Good Lovin' gaan de mannen helemaal goed los. Het nummer had zo door de fab four ingespeeld kunnen zijn direkt nadat zij Long Tall Sally van Little Richard door de mangel hadden gehaald. Naar het hoesje kijkend (ah nu komt eindelijk dat waar de titel van dit postje naar verwijst) zag ik de naam Russell Quan bij het drumstel staan. Russell Quan, Russell Quan waar ken ik die man ook alweer van dichtte ik er op los. Een korte zoektocht door Frommels platencollectie en wat zoeken op internet (lees grunnenrocks.nl) leverde al snel het volgende rijtje op. The Bobbyteens, The Maybellines, The Dukes Of Hamburg zijn enkele andere illustere gezelschappen waar de man in trommelt. Daarbij speelde hij vroeger ook nog eens in combo's als The Mummies en The Phantom Surfers. Vandaar Russell Quan rules!!!

1 Comments:

Blogger begt said...

nou, das nogal een indrukwekkende lijst. ik ken er geeneen van maar het klinkt goed!

10:21 a.m.  

Een reactie posten

<< Home