dinsdag, juni 22, 2004

DRUKTE OM NIX




Nee, het staat er echt goed. De titel van dit log. Terwijl er een foto van een lege trein onder staat. En dit gaat ook niet over vertragingen. Daar maak ik me niet druk om. Ik ben of wat langer nog niet te werk of ik ben toch onderweg naar huis. Ik reis, zoals u misschien wel weet, dagelijks met de trein. Ik ga van A naar B en weer van B naar A. Het eindpunt daar gaat het dus om. Of het station van bestemming, zoals u wilt. Dan wil je de trein uit. Om de trein uit te willen moet je op een knopje drukken. Daar gaat dit log over. Heeft u dat ook? Dat als u degene bent op het balkon die het open-de-deuren-knopje in mag drukken, dat u dat al doet terwijl de trein nog niet stil staat. Ik doe dat wel altijd. Rare gewoonte. Soms werkt het. Als u het knopje indrukt vlak voor de trein stil staat. Dan pak je soms de laatste 3 meter mee met een opengaand deuren. Dan is de machinist in een goede bui en drukt al voor het stilstaan op het ontgrendelknopje in zijn cabine. Meestal sta ik echter al meters eerder te drukken. Nodeloos. Ik ben niet de enige heb ik de laatste paar weken geobserveerd. 99 van de 100 mensen doen het. Meestal helemaal voor niets. Het duurt juist vaker een aantal seconden na stilstand voor de deuren open gaan. Vandaar drukte om nix. Heeft u dat nou ook?

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb ook genoeg vooraan gestaan om "hoofd deuropener te zijn".
MAAR Dan voelde je de ogen in je rug priemen van de mensen die achter je stonden.
En je hoorde ze denken "die eikel drukt toch wel op tijd op het goeie knopje" "ik wil geen 3 seconden langer, dan noodzakelijk, in deze klotetrein staan".
Door deze sociale druk meende ik iedereen te moeten laten zien dat ik wist wat ik deed, dat ik een doorgewinterde forens was.
En dat betekent op de "open" knop drukken lang voordat de trein gestopt was.

Ik was er ook een van de 99...ik geef het toe.
Maar ja...de sociale druk.

Cerito

11:28 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

het is je vergeven.

11:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja.
*Zezunja geeft je de vijf*
Doe ik ook.

12:02 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

en we schamen ons nergens voor.

12:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als je het knopje gewoon ingedrukt houdt, springen de deuren open op het moment dat de conducteur ze vrij geeft.

Rolandow.

9:34 a.m.  

Een reactie posten

<< Home