dinsdag, juli 22, 2008

OH GOD I'M A SINNER (DO) I DESERVE TO GO TO HELL (?)

Het is zwaar. Het stoppen met roken. Niet verwacht zwaar. Heel zwaar. Nu na ruim drie weken had ik toch mogen verwachten dat het makkelijker zou gaan. Allerminst. Aller, allerminst.

Ik gooi het dan ook meteen maar neer, ik heb gezondigd. Ik heb een aantal malen gerookt. Ben ik hierdoor zwak? Ben ik een verliezer? Betekent dit dat het me niet gaat lukken? Kan ik maar beter weer fulltime aan de peuk gaan?

Nee!

Ik wil er nog steeds vanaf. Helemaal. Nooit meer roken. Het valt me alleen heel erg zwaar. Zwaarder dan verwacht. Het is namelijk niet alleen stoppen met roken wat mijn hoofd in beslag neemt. Er gebeuren allemaal leuke dingen de afgelopen weken. Helaas gebeuren er ook wat minder leuke dingen. En minder leuke dingen doen je naar een peuk verlangen en in mijn geval ook af en toe grijpen.

Of het is een dagje ouderwets rock and roll, zoals anderhalve week geleden, dat mijn weerstand breekt. 22 jaar roken heb je er niet zomaar uit gestopt blijkt maar weer. Ik vecht dapper door. Ik ga nog steeds voor niet meer roken. Dat ik daar af en toe bij struikel en mezelf met een peuk tussen mijn vingers of lippen terug vind? So be it!

Labels: ,

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Juist, zo denk ik er ook over.

10:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hetzelfde gebeurt hier Frommel, leuk en minder leuk, daar past de stress van het stoppen niet bij.
Naar de hel ga ik toch wel, al hoop ik op iets lagere tabaksprijzen aldaar.

succes!

10:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit log had ik eerder verwacht. Niet omdat je een verliezer bent maar omdat je een roker bent.

11:31 p.m.  
Blogger Jacobdus said...

Respect.
Ivm troubles, een week of 4 geleden weer begonnen, na bijna 2 jaar stoppen.
Heb er (nog) geen spijt van.
Maar ik wens je sterkte.

12:26 a.m.  

Een reactie posten

<< Home