woensdag, januari 05, 2005

TRAGIC ROUNDABOUT


Een aantal jaren terug hadden we in Swaf een soort van huisband. Een met alcohol en marihuana doorweekte folkband. Tragic. Tenminste zo noemden wij ze altijd. De gekochte cassette bandjes (kent u die dingen nog?) vermelden namelijk de naam Tragic Roundabout. Ik kan de tapetjes niet zo snel vinden, dus ik weet niet waar het heerschap vandaan kwam, maar ik gok uit Swindon. Swindon een onbeduidend stadje in Engeland. Wereldberoemd om bovenstaand stukje wegenbouw. Een rotonde met 5 rotondes erom heen. Daar moeten de mannen zich wel naar vernoemd hebben. Vooral, denk ik, omdat bovenstaand stukje gekkenwerk de bijnaam Magic Roundabout heeft. Ik moest daar vandaag opeens aan denken. Morgen over 2 weken reis ik namelijk met de Sack-O'-Woes af naar Engeland. En ik bid op mijn blote knietjes tot god dat we niet over Swindon en dan vooral over deze rotondes hoeven te rijden. Frommel heeft namelijk een slechte ervaring met dit onding. Een jaartje of 19 geleden reed Frommel met papa Frommel op een motor door Engeland. Net gewend aan het links rijden stuitten wij op bovenstaand gekkenwerkje. Zie dan als eerste dag in Engeland rijdende motorijder maar eens te overzien waar het andere verkeer vandaan komt. Zou het u lukken? Papa Frommel lukte het in ieder geval niet. Opeens doemde er naast ons namelijk een auto op die wij van de andere kant hadden verwacht en die niet het voornemen had om een beetje met ons mee te denken, maar gewoon stijf eigenwijs zijn eigen weg vervolgde. Gevolg hiervan was een motor die door het nogal plotse remmen zijn evenwicht verloor en naar links omviel. Papa Frommel probeerde de machine nog van geheel omvallen te weerhouden maar het was onbegonnen werk. Frommel die nogal ingepakt tussen slaapzakken, tassen en koffers achterop zat en niet snel genoeg doorhad wat er allemaal gebeurde belandde daardoor met motor en al op de weg. Ergens halverwege dit tragische geval dus. Daar lag hij met een loodzware BMW motor (u kent ze misschien wel die dingen die uit een stuk graniet gemaakt lijken te zijn) op zijn linkerbeen. Het scheelde maar een haartje of been links moest afgezet worden. Dat is natuurlijk een sterk staaltje overdrijven van mijn kant. Ik kwam er met slechts wat blauwe plekken vanaf en vrolijk reden wij verder. Maar een tragic roundabout dat zeker.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een lap tekst zeg.....
In het hele stuk staat niets over vrouwen of sex.
Jammer...

Cerito

7:37 p.m.  
Blogger begt said...

Weetje de tophit van Tragic nog? Een onbestemd stukje muziek met tussendoor als mantra hun beste woordje Nederlands: "Let op drempels"!
Dat waren ze overal langs de weg in NL tegengekomen, daar hebben ze dus maar een liedje van gemaakt..

8:32 a.m.  

Een reactie posten

<< Home