donderdag, december 16, 2004

DINGEN DIE FROMMEL LELIJK VINDT #3


Nu gaat mijn voorkeur al uit naar een Puch ipv een Tomos. Puur en alleen omdat ik het blok van een Tomos zo lelijk vierkanterig vindt (ja ik weet dat ze heel vroegerder een zelfde blokje hadden). Maar sinds een jaar of 3 heeft de firma Tomos te Epe een wel heel lelijk ding op de markt gebracht. Zie hier de Tomos Revival. Leuk idee hoor om een brommer te ontwerpen die geinspireerd is op het aloude succesnummer en dus ook op het mooiste brommermobiel ooit gemaakt zijnde de Puch. Maar ziet waar ze mee komen. Tuurlijk de oervormen zijn er wel in terug te vinden. Maar, maar, maar. Het chroom blinkt je tegemoet. Frommel is geen poetsPuchrijder dus hoeft het van mij al niet zo zeer aan je ogen te blinken. Bleek bij inspectie het nog grotendeels plastic te zijn ook. Ja ja kijkt het tankje lijkt op het oude vertrouwde ei tankje. Maar, maar, maar. Het is verdomme helemaal geen tank. Die zit namelijk onder dat foeilelijke scooterzadel dat ze erop gezet hebben. Wat de tank moet voorstellen is aan de ene kant niets en aan de andere kant een opbergvakje. Tssss. Van plastic. Geen versnellingen ook. Nee er is zelfs een snorfiets uitvoering. Lekker nostalgie ophalen met 20km per uur (alhoewel je dan wel helmloos kunt rijden). Een brommer voor oudere vrouwen als ik de gemiddelde berijdster hier te Hoorn aanschouw. Of een soort van pimp my ride versie van de oude PuchTomos. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het ontbreken van het knetter geluid van een lopend Puch of Tomos blokje. Het mooiste geluid ter wereld. De Tomos Revival 1 van die dingen die Frommel lelijk vindt.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Na het hele verhaal aangehoord te hebben sprak de Tomosverkoper
"Als ik het goed begrijp is dit niet helemaal uw smaak heer Frommel"?

Frommel: "eeehhh Nee..was ik niet duidelijk ofzo?!"

Tomosvrkoper: "Flikker op, uit mijn zaak, Puchfacist, oprotten, godver de godver......"

7:34 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

zo ongeveer ja.

7:36 p.m.  
Blogger begt said...

van nature ben ik brommerproleet, maar ik ben het hartgrondig met je eens dat dit lelijk is.
zoveel verstand heb ik er ook wel weer van...

8:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi man, deze Tomos.

Wat moet ie kosten en waar kun je hem kopen?

Jaap

Maar alle gekheid op een stokje: ik hou niet zo van brommers, maar dit is echt afschuwelijk

9:35 a.m.  

Een reactie posten

<< Home