donderdag, december 09, 2004

VOUWFIETSFIETSERS

Lieve, lieve vouwfietsfietsers. En dan vooral de vouwfietsfietsers die de trein nemen. Ik vind het erg slim hoor dat u een opvouwfiets meeneemt de trein in om dat laatste stuk van perron naar bureau op een gezonde, snellere, maar vooral en waarschijnlijk makkelijkere dan tram, bus of metro manier af te leggen. Kan gratis mee in de trein ook nog. En daar wil ik het met u over hebben. Elke ochtend stapt u met zijn allen in. Met vouwfiets. Station na station vult de trein zich voller en voller met vouwfietsjes. Ik ga hier niet zeuren dat ik me aan u erger hoor. Wees niet bang. Ik erger me namelijk niet aan u. Met sommige van u zit ik ondertussen zo lang in de trein dat we elkaar gedag zeggen en af en toe een niets betekend prietpraatje houden over het weer of soortgelijke nietszeggendheid. Ik heb een tip voor u. U heeft een vouwfiets bij u. Vouwfiets. Het woord zegt het al. Opvouwen dat ding. Dat schijnt ook een voorwaarde van de NS te zijn om dat ding gratis mee te mogen nemen. Opvouwen dat ding. Dat doet u ook allemnaal netjes. Alleen waarom doet u dat niet alvast op het perron. Dan kunt u uw vouwfiets als zijnde een soort van handtas zo de trein in tillen. Nee u, ja echt u allemaal, kiest ervoor om uw vouwfiets in onopgevouwen stand de trein in te tillen en dan op een halfvol balkon te gaan staan medderen en klooien om dat ding nog opgevouwen te krijgen. Bij binnenrollen van het station van bestemming vindt u het ook handiger om de vouwfiets nog in de trein uit opgevouwen stand terug te brengen naar ontvouwen stand. Met hetzelfde volle balkon gemedder en geklooi als gevolg terwijl er 10 seconden later een heel groot perron tot uw beschikking is om uw ontvouwhandelingen uit te voeren. Denkt u ook niet dat dat veel makkelijker is?

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

-Gniffel-
Nou maar hopen dat alle vouwfietsmensen dit ook lezen natuurlijk! En anders kan je altijd nog stickers voor in de trein maken 'vouwen die fiets'.
KatYo

5:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ter info open: Darrell Abbott, de vroegere gitarist van Pantera, is op een podium in (uiteraard) ergens in de de USA doodgeschoten. Ter info sluiten.

Tikky

11:47 p.m.  
Blogger karin r. said...

Waarom wil men uberhaupt met een vouwfiets gaan lopen?
(ooit heb ik een logje geschreven over een meisje in de trein die naast me zat met een vouwfiets waarvan het stuur tijdens het openklappen tegen haar nek knalde!)

2:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home