maandag, november 22, 2004

FILMTIP


Het is fijn om te weten dat er ook nog een Wayans broeder is die meer kan dan hele flauwe lach of ik schiet humor brengen. Waarom dat fijn is? Geen idee. Weet ik veel. Val me niet lastig. Het gaat om Marlon Wayans. Die speelt overigens ook gewoon in die Shitty Movie, maar ik zag hem gister in Requiem For A Dream. Zo zo dat was mij het filmpje wel. Regisseur is Darren Aronofsky die u misschien nog wel kent van het veel geprezen debuut Pi. Wat zegt u? Niet? Nog een reden om naar de deeveedee-o-theek te rennen. Requiem is gefilmd/gemonteerd op dezelfde nerveuze wijze. Alleen nu geheel in kleur. Het verhaalt over 4 mensen die aan hun verslavingen ten onder gaan. Een oude moeder aan dieetpillen en een op stapel staande deelname aan een kwis. Haar zoon, zijn vriendin en vriend aan de dope. In het begin zijn ze nog vol van wat er komen gaat. Moeder mag aan een tv kwis mee doen en zoonlief heeft een prachtige drugsdeal verzonnen. Het pakt allemaal nog al anders uit en langzaam aan gaan alle vier naar de klote. Dat dat op een nogal apocalyptisch wijze gaat vergeven wij Darren. De film en vooral de manier waarop gemaakt maakt dat beetje over de top helemaal goed. En het past het ook wel in de film. Hup naar de deeveedeeotheek zou ik zo zeggen

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nog een filmtip..

"The forgotten"
Zaterdagavond in de bios gezien.

Hee..Frommel (muziekkenner)vraagje
A.s donderdag DJ Tiesto op Mambo.
A.s vrijdag Candy Dulfer in Brakkeput Mei mei.

Naar allebei? of een? of geen van beide?

7:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De bovenstaande post was van mij...

Cerito

8:52 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@cerito. ik zou allebei laten schieten. maar moest ik perse kiezen dan toch maar candy. en dan meer om naar te kijken.

9:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg mooie film inderdaad!
Maar niet voor de tere zieltjes.. (ik heb 'm in de bioscoop gezien en er zijn diverse mensen weggelopen tegen het eind..)

KatYo

9:11 a.m.  

Een reactie posten

<< Home