zondag, november 21, 2004

MEMBOKKENAI

Jarenlang was moshi moshi het enige japans dat ik sprak. Tot vorig jaar het voorprogamma van Danko Jones voor mijn ogen kwam. Electric Eels Shock. Wat een grap. Drie japannertjes die alle hardrock cliches op een grote hoop gooien. Flying V gitaren in combinatie met het live long and prosper teken. En dan het ene hardrock vooroordeel na het andere hardrockvooroordeel op het podium gooien. En avond aan avond op dezelfde manier getuige de concertdeeveedee die ik na afloop kocht. Exact dezelfde show. Maar lachen was het wel. Proost werd ons publiek geleerd. In het japans dan. Dat ben ik kwijt. Membokkenai. Dat weet ik nog wel. Dat is het andere belangrijkste woord ter wereld. Membokkenai. Rock And Roll. Dus mocht ik ooit nog eens in Japan verblijven en de telefoon gaat dan zeg ik niet zoals het hoort moshi moshi op beleefde toon. Ik zal de hoorn met twee handen voor mijn muil houden en vanuit mijn tenen Membokkenai gillen. Rock And Roll!!!