woensdag, juli 07, 2004

VOORSPATBOOOOORD




Een van de mooie dingen van een Puch is dat bijna iedereen (op de restauratiebakkenrijders na) er zijn/haar eigen brommer van maakt. Ik ben er ook zo een. Ik kocht een andere bagagedrager (een zogeheten krattendrager), ik draaide mijn oorspronkelijke bagagedrager om en monteerde hem tussen zadel en tank, ik haalde de zweef uit mijn zadel waardoor mijn zadel nu op mijn achterspatbord rust (even wennen qua balans in de bochten maar het zit heerlijk) en ik spoot mijn voorspatbord in een andere kleur. Betty is al heel erg de brommer die ik voor ogen heb. Toch heb ik nog wat wensen. Zo gaan we de komende weken een bredere bocht op mijn potje (uitlaat) laten lassen. Dit heeft amper snelheidswinst, maar het geluid gaat een octaaf omlaag. Nog mooier zal ik door de bochten heen knetteren. Ook wil ik nog een valbeugel. Dat gaat er ook nog wel van komen. Mijn grootste wens is echter een verlengd voorspatbord. Jezus wat vind ik dat mooi. Die op de foto is oorspronkelijk een achterspatbord van een Berini. Ik wil er 1 laten lassen uit twee puchspatborden. Van het weekend sprak ik iemand die er 1 voor mij heeft voor weinig. Nu nog een tweede (we willen het huidige spatbord namelijk niet opofferen) en dan een maatje zover krijgen dat hij het laswerk op zich neemt. Volgend jaar. Dan rijden wij met een verlengd voorspatbord. Hou me er aan.

2 Comments:

Blogger begt said...

Uiteindelijk is het straks helemaal geen puch meer he, met al die kunstmatige onderdelen.

Blasfemie zeker, azzik dat zeg?

8:42 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

ho ho begt. allemaal echte puch onderdelen. ho ho.

10:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home