woensdag, juli 07, 2004

VERSPILDE MOEITE




Ik had het kunnen weten. Ik had net zo goed niet kunnen kijken. Ik dacht kom laat ik het toch maar eens proberen. Ik keek net naar Kingdom Hospital. Een door Stephen King geschreven serie over een haunted hospital. God oh god wat een ellende was dat. Ja hoor daar was het down syndroompje in de keuken. En daar is de stoppende lift. En daar is de bewakings nerd de luxe met jampotglazen die duister doet. Oh kijk, dode kindjes everywhere. Help! Een aardbeving. En nog 1. Daar hebben we Andrew McCarthy met, al zitten er wat groeven in, nog net zo'n babyface als in Pretty In Pink en hij speelt een rare dokter. En hoor en zie de dieren praten. Ja dahag.
Het was traag. Het was sloom. De veel geprezen en net bezochtte website stelde ook al hevig teleur. Ik had het kunnen weten. Op een enkele uitzondering na (Christine, Carry, Shinning, Misery) rukken alle King boeken maar toch vooral de verfilmingen. Ik had het kunnen weten. Meneer King was ontevreden met Kubrick's meesterwerk The Shinning en maakte er zelf een tenenkrommende miniserie van die je deed wensen dat de teeve nooit was uitgevonden. Ik had het kunnen weten. Zomaar 1 uur verspilt.Toch zit ik hier totaal verbaasd achter de computer. Wat deed Lars Von Trier op de aftiteling en op imdb als executive producer bij dit wangedrocht of wordt het toch nog wat en moet ik volgende week weer kijken? Nee natuurlijk. Het is een remake van zijn serie Riget. Hij zal het vast hebben proberen te redden.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Klopt helemaal....
Ben recent nog naar The secret window in de bios geweest.
Ook geen aanrader...langdradig en een raar einde.
Johnny Depp speelde de hoofdrol...(vandaar dat ik met mijn vriendin mee moest)

Cerito

5:06 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

dan is depp vaak toch een reden om naar een film te gaan. eigenwijze acteur. alhoewel pirats of vond ik ook ruk.

10:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home