donderdag, juli 08, 2004

NAAR DE BIOS




Zo keken wij net in de bios eindelijk Kill Bill 2. Wat een film. Dit had samen met Kill Bill 1 indeed nooit in 1 film gepast. Ik heb weer genoten. Meneer Tarantino is een ware filmfreak. Dat is goed te zien aan het stylen immiteren. En dan vooral de kenmerken van die stylen. Was Kill Bill 1 een soort van manga film inclusief stukje manga tekenfilm. Kill Bill 2 is een soort kruisbestuiving van een western en een jaren 70 kungfu film. De fel overbelichte westernscenes rond de trouwkapel en de groezelige filmstijl van de jaren 70 kung-fu films inclusief het opeens inzoomen op hoofden en het grappige/slapstickerige karakter (in dit geval de leermeestervan Beatrix Kiddo). Ik ben weer verdwaald in de ogen van Uma en heb vooral genoten van de rol van Daryl Hannah. Die heeft volgens mij nog nooit zo'n rol gespeeld. Geniaal was de vechtscene tussen de twee in een veels te krappe caravan. Tarantino is god. Ik weet het nu zeker. Allen ik moest wel de hele tijd pissen tijdens de film. Alleen waar waren de 5,6,7,8's?

1 Comments:

Blogger begt said...

wenst u hem nog steeds digitaal? ook nu u m al heeft aanschouwd?

11:50 a.m.  

Een reactie posten

<< Home