donderdag, juni 24, 2004

IN DE TREIN MET DE BROER VAN.......

Zoals u misschien al hebt gelezen op dit log heb ik het niet zo op de formatie Blof. Blof staat niet alleen. Zo krijg ik ook de koude rillingen van Acda en De Munnick, Marco Borsato en formaties als Is Ook Schitterend (wat is het opeens koud hier). Maar toch en vooral doet Kane mij gruwen. Die bombastische kijk ons eens stadionrock met af en toe een vals sentiment ballad er tussendoor. Jak. Gruwel. Het Nederlandse succes van een formatie als Live (brrrrrrrrrr) is makkelijk te verklaren aangezien ze uit hetzelfde vaatje tappen. In eigen land de VS moet niemand ze. In Nederland worden ze geboekt om het ooit zo progressieve Lowlands uit te verkopen.
Zo als u misschien ook wel hebt gelezen op dit log zit ik vaak in de trein. Vanochtend kwamen de trein en Kane samen. Onderweg stapte opeens de tweelingbroer van Dinand Woesthof in. Gehuld in regenpak en stuntelend met een vouwfiets. Zelfde kop, zelfde haar, zelfde bouw. Dinand moet zich zorgen om zijn tweelingbroer gaan maken. Toen de trein een minuut of 20 stilstond wegens een gebrek, haalde hij een groot blik bier uit zijn regenjas, opende het en begon het op te drinken. Om 07:30 soches. Nu lust ik best een biertje, maar 07:30 soches!
Toen we, weer rijdend, het volgende station binnenreden (dat klinkt alsof je de stationshal binnen dendert) had hij het bier op, stapte weer uit en maakte plaats voor een nieuwe vouwfiets. Toen ik de eigenaar daarvan bekeek viel mijn mond open. De tweelingbroer van Dinand had plaats gemaakt voor een andere tweelingbroer van. Langer van gestalte dat wel. Toch, hij had wel dezelfde neus. Maar hij had vooral dezelfde uitpuilende ogen. Tegenover mij zat de broer van Marty Feldman.


marty feldman-1933-1982

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Als jij dit soort dingen op de vroege morgen ziet dan drink jij inderdaad geen bier maar iets sterkers....

cerito

2:50 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

nee niet echt de kiosk koffie was weer zeer slap.

11:03 p.m.  

Een reactie posten

<< Home