woensdag, maart 25, 2009

MASKERS VERSUS VRAAGTEKENS

Je geeft je bloot, maar ik kan je gezicht niet zien. Ik zie je borsten. Ik zie je kousen. Ik zie je kut. Open en bloot. Mijn vingers strelen het beeldscherm. Ik kan je bijna voelen. Zo dichtbij. Zo bloot en open. Ik zie je borsten, je kousen en je kut, maar je gezicht blijft verborgen.

Zo bloot en open. Ik mag alles van je zien en weten. Niets is geheim, behalve je gezicht. Je gezicht blijft verborgen achter een masker met een vraagteken erop. Zo bloot en open, maar wie ben je echt? Wat zit er verborgen achter het masker voor je gezicht? Wie ben je echt? Wie zit er achter het koude beeldscherm verborgen?

Maakt het verwijderen van het masker de verwachtingen waar?

Je geeft je bloot. Je kijkt me aan. Ik zie je borsten. Ik zie je kousen. Ik zie je kut. Open en bloot. Mijn vingers strelen je naakte lichaam. Ik kan je voelen. Zo dichtbij. Zo bloot en open. Ik zie je borsten, je kousen en je kut en ik kijk naar je gezicht.

Zo bloot en open. Ik mag alles zien en weten. Niets is geheim of is het niet je ware gezicht? Is je ware gezicht als een vraagteken verborgen achter een masker van openheid? Zo bloot en open, maar ben je het echt? Kijk ik naar je werkelijke gezicht of naar een masker? Wie ben je echt? Zit er iemand anders achter je gezicht verborgen?

Maakt de aanwezigheid van een masker de werkelijkheid onwaar?

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Achter het masker schuilt een ander masker...

7:43 p.m.  
Blogger Polle said...

Wow. Dat is een interessante reactie hierboven.

De vragen die je stelt zijn interessant:
Maakt het verwijderen van een masker de verwachtingen waar?
en
Maakt de aanwezigheid van een masker de werkelijkheid onwaar?
Een antwoord heb ik niet. Verwachtingen bestaan in het hoofd van de ander. Maskers bestaan op het hoofd van de persoon zelf. Ligt de werkelijkheid misschien in het midden?

8:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik lees een reactie in de vorm van een masker, tenzij je natuurlijk de juiste LOI-cursus gevolgd hebt.

4:49 p.m.  

Een reactie posten

<< Home