donderdag, januari 18, 2007

STOFZUIGERPLATEN EN SCHOENSTAREN

Photobucket - Video and Image HostingEcht heel veel heb ik niet met britpop. Ja toen ik voor het eerst Franz ferdinand hoorde, dacht ik best van godver wat een lekkere muziek. Toen ik voor het eerst I Bet You Look Good On The Dancefloor van de Artic Monkeys hoorde stuiterde ik ook door de kamer. Ja Monster van de The Automatic klink best lekker. Maar eigenlijk heb ik het na een tijdje altijd wel gehoord met die britpop. Eigenlijk vinnik het allemaal 1 pot nat. Altijd gehad ook trouwens. Die hele Madchesterscene is geheel aan mij voorbij gegaan. The Happy Mondays vond ik voornamelijk een strontvervelend stelletje dopeheads. Fools Gold van de Stone Roses deed mij de rillingen over de rug lopen en dan niet van genot. Oasis?
Noasis!!! Er zijn wel altijd 2 uitzonderingen geweest. Eerst was er de Jesus And Mary Chain en dan vooral hun debuut Psychocandy. De eerste keer dat ik die plaat hoorde had ik hem geleend bij de phonotheek en dacht bij het eerste nummer dat mijn pickupnaald het begeven had. Daarna dacht ik dat er iets mis was met deze plak vinyl, maar een vriendje wist mij te overtuigen dat het toch echt hoorde dat de plaat klonk alsof je moeder naast je stond te stofzuigen. Later ontdekte ik My Bloody Valentine. Een band die hetzelfde stofzuiger geluid hanteerde als Jesus And The Mary Chain. Bij vlagen zelfs 2 stofzuigers tegelijkertijd gebruikten maar dit combineerden met bij vlagen mierzoete liedjes. De koningen van de Shoegaze (het zoveel effectpedalen op je gitaar gebruiken dat je alleen nog maar naar de grond staart). Ecstasy & Wine. Ik heb hem grijsgedraaid. Dat kon met die plaat. Door de stofzuigers hoorde je het verschil toch niet. Na het fade awayen van de band begin jaren 90 bleef het nogal stil rond de bandleden al zal je frontman Kevin Shield misschien kennen van de soundtrack van Lost In Translation. Nu lees ik vandaag dat My Bloody Valentine een nieuwe plaat gaat opnemen. Het enige dat dat nog tegen kan houden is het overlijden van 1 van de bandleden aldus Shield zelf. Of ik die plaat tzt ga kopen? Geen idee. Ik draai vanavond wel Ecstasy And Wine die al zeker 10 jaar niet meer onder de naald heeft gelegen. Kijken/horen of ik het nog steeds zo leuk vind.

My Bloody Valentine-Feed Me With Your Kiss
My Bloddy Valentine-I Can See It

Mmmmm. 1e nummer vinnik nog steeds wel lekker, maar dat 2e is een btje een zeikplaat...

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Op zich klinkt My Bloody Valentine nog steeds lekker anno 2007.

7:54 p.m.  

Een reactie posten

<< Home