dinsdag, januari 09, 2007

FILMTIP OP EEN DINSDAGAVOND MET EEN HOOP WOEI (BUITEN DAN DIE WOEI IN DE FILM NIET)


Sympathy For Lady Vengeance-Park Chan-Wook.

Een koreaanse film over wraak. De wraak van een jonge vrouw die 13 jaar onschuldig gevangen heeft gezeten en die de man die daar voor zorgde wil laten boeten. Misschien nog meer een film over de wraak van ouders van vermoorde kinderen. Een wraak die ik niet snap. Een wraak waarover ik altijd in doodstraf discussies te horen krijg dat ik wel anders zal piepen als ik zelf kinderen zou hebben (het dooddoenerargument nummero uno en in mijn ogen het argument om verder niet na te hoeven denken over iets als de doodstraf, maar daar gaat het dus niet over hier). Een film die voor mij vooral opviel door de prachtige fotografie, de verassende montage, de verborgen donkere humor. Een film die het derde deel in de wraak trilogie is van Park Chan-Wook en die mij doet uitzien naar de andere delen Sympathy For Mr.Vengeance en Old Boy. Morgen maar weer ff langs de deeveedeeverhuurboer.

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zoals je al zei het gaat daar niet over.wel over een film.
Een ding kan ik je wel verklappen de doodstraf kent vele vormen en laten we daarzeker over nadenken.

11:53 a.m.  
Blogger begt said...

dood-doener! ik heb je zelden zo actueel zien woordspelen...

12:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

'Een wraak die ik niet snap'

Wacht meer af... oh nee. Dat moet ik niet doen.

6:17 p.m.  

Een reactie posten

<< Home