vrijdag, augustus 25, 2006

ARME PLUTO


Doe je miljoenen jaren je ding door op zeer gepaste afstand je rondjes rond de zon te draaien krijg je opeens vanuit Praag een schop onder je reet en wordt je afgedankt. Vorige week leek het er nog wel op dat je een heleboel makkers erbij zou krijgen. Nee nu opeens ben je geen planeet meer Pluto. Je bent een dwergplaneet. En dat alleen maar omdat je een klein ventje bent die in zijn baan om de zon weinig invloed uitoefent op je omgeving. Dus eigenlijk gewoon omdat je mellow bent. Tsss. Hebben ze dan niet gezien hoe groot jouw maan is in vergelijking tot jezelf. Nee Pluto je had agressief moeten zijn naar je omgeving toe. Je had je baan om de zon schoon moeten vegen. Vinden de planeetdeskundigen in Praag. Ik niet hoor Pluto. Voor mij blijf je een planeet. Dat ben je al sinds ik in het Eise Eisinga Planetarium in Franeker was als 10 jarig jongetje en de gids mij vertelde dat het wel 65 (of zoiets) jaar zou duren om met de toen snelste raket naar je toe te gaan. Dromend van lange stoere austronautenreisjes lag ik savonds in mijn bed. Ik hou nog wel van je hoor Pluto.

1 Comments:

Blogger Maurice said...

Juistem Frommel! Pluto is gewoon een planeet!

10:52 a.m.  

Een reactie posten

<< Home