woensdag, maart 15, 2006

ISAAC HAYES IS EEN SCHIJNHEILIGE LUL EN TEVENS LID VAN EEN SEKTE

LOS ANGELES - Soulzanger Isaac Hayes is gestopt bij South Park, waarin hij zijn stem leent aan vrouwenversierder en schoolkok Chef, omdat hij na negen jaar zijn buik vol heeft van de manier waarop in de animatieserie wordt gesproken over religie.
Hayes is een overtuigd aanhanger van de Scientology-beweging. Hij liet maandag in een verklaring weten dat er een moment is waarop satire ophoudt en onverdraagzaamheid jegens geloofsovertuigingen van anderen begint. Als iemand die zich de afgelopen veertig jaar voor burgerrechten heeft ingezet, zei hij zich niet langer te kunnen vinden in een show die zulke overtuigingen niet eerbiedigt.

Een schijnheilige lul dus. Al sinds aflevering 1 drijft South Park de spot met religies, politiek, overtuigingen, bekende sterren, de maatschappij, etc etc. Al die jaren deed Isaac vrolijk mee, in deze in mijn ogen beste animatie serie ooit, maar oh jee nu is er een grap gemaakt over de Scientology sekte en houdt satire opeens op en begint de onverdraagzaamheid. Schijnheilige lul. Grappen over de scientology kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg gemaakt worden. Malle sekte. Isaac bewijst ook maar weer eens dat fundamentalisten geen humor hebben. Chef wordt nu misschien uit de serie geschreven wat een groot verlies zou zijn. Er moet toch een andere zware stem voor chef te vinden zijn. Kom hoe heet die man die de CNN leader heeft ingesproken en de astma stem van Dart Vader doet. Iets met Earl? Iets met James?
Wat me overigens opvalt is dat er wel meer "sterren" lid van deze club zijn. John Travolta bijvoorbeeld, maar bekendste is denk ik wel Tommy Cruise die zelfs zijn geliefdes de sektes intrekt en wiens ex Nicole (oh Nicole oh Nicole) Kidman hem verliet omdat ze het wel gehad had met zijn gedweep (zozo Frommel je verdiept in het roddelcircuit?). Ik denk dat ik gewoon niets begrijp van mensen die zich vrijwillig van hun verstand laten beroven. Ik zie wel wat in anti-theisme. Tegen elke vorm van geloofs- of levensovertuiging. Of is dat dan ook weer een overtuiging? Weet u wat. Ik ben wel gewoon Frommel en mezelf. Oh shit dat klopt natuurlijk ook weer niet, want mijn ouders noemden mij bij geboorte toch echt anders.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Antitheisme is ook een overtuiging of geloof, dombo. ;-)

5:53 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

ja dat zeg ik toch ook al

12:07 a.m.  
Blogger Maurice said...

Hoe noemde je ouders je? Betekent Frommel iets als "Zoon van Puch" ?

11:25 a.m.  

Een reactie posten

<< Home