maandag, maart 06, 2006

DE GEBOORTE VAN EEN NIEUW MUZIEKGENRE?


Het was een iet wat koude rit achter op de motor van Schiphol naar Amsterdam afgelopen vrijdag. Had ik mijn handschoenen maar mee moeten nemen. Ik weet het. De moeite waard was het wel. Ik was namelijk op weg naar de OCCII en ontdekte daar een geheel nieuwe muziekstroming. Logster en he-tijd-niet-gezien-vriendinnetje Karel trad daar op met haar combootje The Tommies. Briljant. Wat een band. Rammelrok noemen ze het zelf. Ik dacht meer aan de geboorte van een nieuw genre. Hihi-Sorry-Giggle-rock. Dat lijkt me een goede benaming. Zangpartijen die struikelden over giegelbuien. Verontschuldigende sorry's na bijna elk nummer. Instrumenten wisselingen die alle vaart uit de set haalden. Een nieuw nummer dat aangekondigd werd als dan zal deze wel helemaal slecht gaan, maar het strakste en beste nummer bleek te zijn. Heerlijke rammelende set was het. En dat allemaal gebracht door drie charmante dames. Ga ze checken aanstaande vrijdag in Eurodusnie in Leiden. The Donnas? The Eyeliners? The Runaways? Joan Jet? Britney Spears? Tina Turner? Imca Marina? Neh. Don't give a damn about those chicks. Wij hebben The Tommies!!!

6 Comments:

Blogger begt said...

lijkt nog een hele dame zo, kareltje op deze foto. Groothoeklens???

(geintje hoor, karel...)

8:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mijn lief heeft een paar jaar geleden bas gespeelt in een meidenband. Heerlijk, zoiets als jij beschrijft. Uit de maat, spotten met de muzikale wetten, gewoon doen waar je zin in hebt. Go, go, go.

10:00 a.m.  
Blogger carolien said...

@ begt: ik lijk inderdaad gigantisch maar ik sta dan ook op een podium...

@pascal muzikale wat?

@ frommel. dank je wel voor de beste hoest-proest aanval sinds tijden op kantoor. ik stik in mn broodje.

dankje!

2:57 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@begt. dat komt omdat ze een kindergittartje in haar handen heeft.
@karel. sorry voor deze opmerking ;-)

7:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

moet je het eens horen als je nuchter bent :)
opnames zijn gelukt :D
komen nog wel op hunnies site te staan :D

lator

9:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Rammelrok? Die moeten zich maar eens komen opnemen door de enige echte Rammelstudio, met microfoons rechtop in schoenen geplant bij gebrek aan standaards etc., ik bedoel natuurlijk Plonk Recording Service (beroemd van de Sack-o'-Woes).

3:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home