vrijdag, maart 03, 2006

FILM ZONDER EINDE


Het is mij afgelopen woensdag voor de 4e keer niet gelukt om het laatste kwartier van de film Apocalypse Now te zien. Of het komt doordat hij altijd laat wordt uitgezonden of dat het zo'n gruwel van een slaapverwekkende film is dat het eind niet te halen is. Ik weet het niet. Ik haal het nooit dat eind. Keer op keer val ik een kwartier voor het einde in slaap. Zo ook afgelopen woensdag weer. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Coppola er een geheime toverformule in heeft verwerkt en dat helemaal niemand het eind haalt. Dat hij dat heeft gedaan omdat Brando het einde niet meer tot een overtuigend slot kon acteren. Niet eens zo'n gek idee. Brando is op dat moment namelijk niet veel meer dan een groot dementerend hol gezwel (oh the horror, the horror). Dat hij eieren voor zijn geld heeft gekozen en er een slaapformule in heeft verwerkt ipv het tot in de eeuwigheid blijven proberen van een knap einde fabriceren met Brando. Om van de op dat moment niet eens meer wetende dat jij ademde zo stijf onder de dope zittende Sheen maar te zwijgen. Het budget was al genoeg overschreden. Apolcaypse Now de film zonder einde ik weet het zeker. Een kwartier voor het einde. Paf je valt in slaap en een 10 seconden later begint zomaar opeens de aftiteling te lopen.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat had ik met die voetbalwedstrijd eergisteren...

10:33 a.m.  
Blogger robdaswamp said...

Ik heb dat met veel films, op zich wel lekker, kun je al die herhalingen ook weer kijken; je weet toch niet hoe het afloopt....

12:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat maakt het einde uit als je de geweldige 'surf' scene hebt gezien? "I love the smell of napalm in the morning".
Beter krijg je ze niet...

7:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home