dinsdag, februari 21, 2006

PRIJSVRAAG VOOR OPLOSSEN FILEPROBLEEM

AMSTERDAM - Als het aan directeur-generaal Keijts van Rijkswaterstaat ligt, helpen automobilisten bij het oplossen van het fileprobleem. De topambtenaar denkt daarbij aan een landelijke prijsvraag, zo liet hij maandag weten in het programma BNR Laat van BNR Nieuwsradio.

Ja dat is natuurlijk appeltje eitje. Die prijsvraag ga ik natuurlijk op mijn sloffen winnen. De oplossing voor het file probleem is het aantrekkelijker te maken om de auto te laten staan. Het openbaar vervoer te stimuleren, uit te breiden , er flink in te investeren en het dan vooral gratis te maken of iig een stuk goedkoper dan dat het nu is (en mij dus niet meer ruim E270 in de maand te laten lappen). Of er voor te zorgen dat mensen wel carpoolen naar hun werk en er dus niet alleen maar auto's met 1 persoon erin op weg zijn naar hetzelfde bedrijf.

Maar dat is natuurlijk weer te makkelijk gedacht. Het zal wel weer meer asfalt worden...

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Voor een automobilist is er maar 1 manier om op zijn bestemming aan te komen en dat is dat stuk blik waar ie in rijdt. Meer asfalt zal in de ogen van de verstokte automobilist het file probleem oplossen dus ik denk dat je de hoofdprijs al gewonnen hebt Frommel. Van harte gefeliciteerd!

8:29 p.m.  
Blogger carolien said...

GOEDKOPER OPENBAAR VERVOER!
ik word zelf erg misselijk van het idee dat het me minder geld kost om een auto onder mn kont te hebben naar mijn werk dan dat ik met bus en trein ga.
ik zou het liefst met bus en trein gaan namelijk.. maar dit is dus echt duurder (wat ik echt nooit had verwacht!)

gratis openbaar vervoer zou ook mooi zijn. dan kan ik wat vaker naar feestjes die verder van mn huis zijn.

3:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat als mensen nou eens dichter bij hun werk gaan wonen?

10:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home