maandag, oktober 10, 2005

RAMOOOOOOOOOOONES


In de maanden november en december gaan de Heideroosjes de zalen langs als de Ramroosjes (mijn hemel dat is een nog slechtere variatie als de Remones). De Heideroosjes gaan de Ramones coveren. 30 nummers in 5 kwartier krijgt u om uw oren.
En daar gaat het dus mis in mijn hoofd. Hier klopt iets niet. Gaan de mannen alle nummers in de midtempo versnelling spelen? Maken ze van elk nummer een 2x zo lange extended version? 30 nummers in 5 kwartier? 30 nummers daar deden de Ramones maar een 3 kwartier over. Ik ga maar niet kijken. Toch al niet mijn band die Heideroosjes. Ik hoop alleen dat ze het beter doen als:

Re-Ree-Blitzkrieg Bop

Maar dat moet niet al te moeilijk zijn.

Of wat dacht u van de versie van vriend Vogel en zijn combo:

Enorme Vleeshaken-Blitzkrieg Bop

Lees onder het luisteren maar ff de volgende strip: ***klik***

5 Comments:

Blogger vgl said...

Nou, ik weet dat nog zo net niet van die 30 nummers in 3 kwartier, in ieder geval is de versie van the Enorme Vleeshaken korter dan de studioversie van de Ramones.
En de live versie, die was weer zo snel dat ze er "birlibop" van maakten omdat het niet meer uit te spreken was.
Enfin Vrijdag in Eerbeek , premiere van de Vleeshaken. eerbeek waar leg dah

9:58 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

ach ja ik overdrijf wel eens een btje. 28 nummers waren het. live. dat bedoelde ik ook. 28 nummers in 45 minuten. de laatste x in de paradiso.

10:59 p.m.  
Blogger carolien said...

urgh. volgens mij hebben ze al eens de ramones na ge daan.
helaas snappen ze het niet helemaal. als je ZO idolaat bent van een band, wat moet je met die marco dan?
volgens mij was dat trouwens tijdens de marlboro flashback tour ik heb ze in ieder geval wel eens iets tenenkrommend zien verknallen. zowiezo marlboro flashback tour? ik rook niet. maar volgens mij is marlboro nou niet echt punk. en een cover tour met allemaal bands die andere bands coveren (kane deed natuurlijk u2, green lizard volges mij nirvana) is al helemaal niet hoe de ramones het zouden willen zien.

lijkt mij.

11:40 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

ik moet nodig weer eens iets negatiefs over kane schrijven.

7:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Met hun eigen reportoire krijgen de Heideroosjes allang geen zalen meer vol, dus ze moeten toch wat...

Overigens hebben HRs wel degelijk één echte punkklassieker op hun naam: Ik Wil Niks, verder heb ik er nooit wat an begrepen.

9:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home