zaterdag, oktober 08, 2005

HET SPIJT MIJ OPRECHT DAT IK U AAN OMD GA HERINNEREN


In mijn stukje van afgelopen maandag (over het waarom 10 minuten doen over wat ook in onder de 30 secondn kan) maakte ik al melding van Jesus Couldn't Drum met het 1,5 seconden nummer This Is Fun. Toch maar eens gegoogleds op deze formatie. Kwam ik (buiten de reusachtige jpg die hier boven staat) uit bij Lemonworld waar zowaar een heel arsenaal aan naar binnen te trekken MP3's staan. En wat ziet mijn blijde oog? Jawel. This Is Fun is binnen te trekken. Nu was die VPRO top tien waar ik dit nummer ooit voor het eerst hoorde al een jaartje of 17 geleden uitgezonden. 17 lange jaren heb ik altijd in de veronderstelling geleefd dat Jesus Couldn't Drum een punkband was. In deze veronderstelling besloot ik dan ook om fluks nog wat MP3tjes van dit combo binnen te trekken. Dat was schrikken. Jesus Couldn't Drum blijkt geen punkband te zijn, maar een gezelschap dat mij nog het meest doet denken aan de allerslechtste nummers van Orchestral Manouvres In The Dark. Mmmmm daar had ik net zo goed alle nummers van OMD kunnen typen. OMD ook al zo'n BARF!!!band uit de jaren 80. Een decenium waarin echt de meest gruwelijke klanken zijn voortgebracht. Hoe dat dan klinkt? Jesus Couldn't Drum aka OMD2? Oordeelt u zelf maar:

Jesus Couldn't Drum-Beat The Dog

Ga ik even een teiltje opzoeken.Braakt u gezellig met me mee?

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Bah, zo'n prefab synth bandje is vreselijk. Maar dank, want de kip van gisteren moest er hoog nodig uit.

2:23 p.m.  
Blogger begt said...

heb ik twee platen van, OMD!
En met het staalste gezicht zeg ik dat ik "Enola Gay" en "Messages" nog steeds fijne singles en "Souvenir" nog steeds een goede plaat vindt!

9:09 a.m.  
Blogger Unknown said...

Great post, I enjoyed reading it.

Adding you to favorites, Ill have to come back and read it again later.

12:40 a.m.  

Een reactie posten

<< Home