dinsdag, oktober 11, 2005

AND IT'S ABOUT TIME!!!


Ik dacht dat ik nog nooit van de mannen gehoord had. Van Switchfoot. Toen ik op hun site kwam bleek ik de band ergens wel te kennen. Ik herkende de hoes van hun 1 na laatste ceedee The Beautiful Letdown. Niet mijn kopje thee dat Switchfood. Van die typische Amerikaanse grote gebaren rock waar wij het hier niet zo mee op hebben. Oke om onverklaarbare redenen hebben we dat wel met Live (BARF!), terwijl ze daar in Amerika weer niet zoveel mee op hebben. Niets voor mij dus dat Switchfoot. Toch zocht ik ze op vandaag. Ik las namelijk dat ze op hun site een instructie hadden geplaatst. Een instructie om de kopierbeveiliging die de platenmaatschappij zonder hun medeweten op hun nieuwe plaat (Nothing In Sound) had gezet te omzeilen. Dat juich ik natuurlijk van harte toe. JUICH JUICH JUICH.Helemaal originaal in deze waren ze overigens niet. Ook de Dave Matthews Band en de Foo Fighters gingen ze al voor. De kop van het artikel sprak overigens geen woord over Switchfoot, maar wel van Foo Fighters terwijl die slechts 1x genoemd worden. Moet toch lezers trekken zo'n kop denk.Vreemd in dit hele verhaal is dat bijvoorbeeld Sony (1 van de maatschappijen die dit soort kopiersloten op hun platen zetten) op hun eigen site een instructie heeft staan hoe ze niet kopierbare muziek toch op een I-Pod kunnen krijgen. Daar zal Apple ze dan wel weer voor betalen. Boven dit artikel bovendien stond een artikel over een niet te kopieren flashgeheugenkaart van de Rolling Stones die binnenkort uitgebracht wordt en de nieuwe redding van de platenindustrie moet zijn. Dat flash ding dan, niet die dinosauriers.

Ach mensen. In de punkwereld werd het 25 jaar geleden al gezegd. Home taping kills recordcompanies and it's about time.!!! Hupatee aan die computers en kopieren die veels te dure klote ceedees. Vinyl is natuurlijk zowiezo veel fijner.

2 Comments:

Blogger begt said...

welk een mijmeringen ontspruiten uw, ahum, BREIN

9:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vinyl is ook nieuwerwets. Eerst heette het gewoon "plaat".

1:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home