donderdag, juli 22, 2004

STONES COVER SERIES!



Norton presents a series of 15 split Rolling Stones cover singles recorded by today's coolest hit makers and packaged in their own company sleeve! Grab this boss set! Ten split singles are available now!

Het zijn er al 12 ondertussen. Drie te gaan nog. Frommel moet er nog 9. Er staan er nu 6 in de kast. De 1e kocht ik bij The Little Killers in Swaf. Lekker plaatje dacht ik toen. Alleen de B kant van The Dartford Renegades was geen ruk aan. Vorige week bij Distortion kwam ik er dus nog 5 tegen. Nu de andere 9 nog. 15 singles met Stones covers. Door in totaal 30 bandjes dus. Nu vond ik de Stones altijd al wel goed (ik heb niet voor niets 13 platen van ze in de kast staan). Tijdens het luisteren naar de 6 singles, waar overigens niet veel bekendere nummers op staan, viel het mij op wat een goeie liedjes de stones eigenlijk schreven. Schreven ja, want op al dat werk wat ze na 1982 hebben uitgebracht zit natuurlijk niemand te wachten. Of was dat al het werk na Exile On Main Street, 1972 dus? Under My Thumb van Thee Shams klinkt alsof je de Stones zelf hoort, 19th Nervous Breakdown van (daar zijn ze weer) The 5,6,7,8's is lekker. I'd Much Rather Be With the Boys van Reigning Sound is soulfull en adembenemend, Think van The Little Killers punkt er onStoneszig op los en zelfs het nooit officieel uitgebrachte Andre's Blues wordt door The Greasy Monkeys gecovered. Norton? Waarom zouden jullie het bij maar 15 singles houden? Gewoon eindeloos door gaan met deze serie.


2 Comments:

Blogger begt said...

nee, 72 is niet de eindmarkering. Black and Blue kwam daar nog na en dat is met recht hun milestone! Na die plaat hebben ze inderdaad meer prutjes en breitjes gefabriceerd en dat niveau nooit meer ge-evenaard...
zegt een nog iets oudere stones luisteraar (ok, 6 platen maar hoor, ik tip niet aan u)

10:38 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

maar voor b&b zat it's only rock and roll en die zuigt ook en eigenlijk is b&b een disco en reggae plaat. en op tattoo you staat toch ook nog wel aardig werk.

10:43 a.m.  

Een reactie posten

<< Home