woensdag, juli 21, 2004

THE THERMALS #2

Ik kom net uit Paradiso. Ik heb net The Thermals gezien. Dat was fijn genieten. Frommel bekent bij deze dat hij van The Thermals houdt. Vraag me niet waarom. Het is aardig poppie die gitaar herrie van de 2 mannen en 1 vrouw. Ik vind het gewoon lekker. Die muziek die ze maken. Het is ook niet de bassiste die mij aan en ex-(part time)collega deed denken waar ik de hots voor had (maar die al reeds een geliefde had). Het is ook allemaal eigenlijk stiekem een beetje te poppie voor mijn smaak, maar toch. God wat een heerlijke band. En wat en verademing na The Furtips (het voorprogram). Die wierpen mij zo'n 15 tot 20 jaar terug in de tijd. Mijn hemel heo 80's. Konden niet kiezen uit allerlei sounds. Hadden een bassiste wiens zang te hard stond en te hoog irritant en krijserig was. Voor het hele gedoe in Paradiso maakte ik een tijddood wandeling door de binnenstad. Ik kwam daarbij voornamelijk straatmuzikanten tegen. De Engelsman die altijd na sluitingstijd halverwege de kalverstraat (waar ik alleen na sluitingstijd kom, ik weet precies welke steeg te nemen om bij de Slegte uit te komen) staat. Op de Spiegelgracht, aan de overkant een saxofonist die een hevig applaus van een hele oude rolatorman kreeg die aan mijn kant (40 meter van de saxofonist) van de gracht stond. Maar vooral de man met gitaar vlak voor het Muntplein die met een Duits accent vol overtuiging Whole Lot Of Love van Led Zeppelin zong. Alleen hij zong, vol overtuiging, One Heart To Love. Laat ik nou een broertje dood hebben aan Led Zeppelin. Ik heb een tattoo van Screeching Weasel hebben en dan vooral door hun hit en 1 van mijn fav. nrs I Hate Led Zeppelin. Ik heb de man een euro gegeven.

ps. Domme lul die ik ben was ik naturlijk mijn camera vergeten. En wel gisteravond de batterijen opladen.

5 Comments:

Blogger begt said...

als het voor jou te poppy is, dan komt het vast in mijn buurt...

8:45 a.m.  
Blogger karin r. said...

Hmm, te "poppy"? misschien is die meeting ook wel too poppy for your taste...Daarom juist komen, lekker provocerend doen! Leuk! :-)

10:05 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

lekker provoceren doen. waar verdenkt u mij van. oh ja provoceren, ja daar houdt Frommel wel van. ik denk dat ik wel heen ga en ik zal me gedragen.

4:08 p.m.  
Blogger karin r. said...

Neem je puch mee ;-)

4:22 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

vanzelfsprekend. ik ga natuurlijk niet zonder Betty. Zonder Betty geen weblog.

6:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home