vrijdag, juli 16, 2004

NIEUW VINYL


frommels favoriete platenwinkel

Gisteren had ik weer last van de koopdrang. De hele dag zoemde er kopen kopen kopen door mijn hoofd. Ik besloot dan ook om maar weer eens een bezoekje te brengen aan mijn fav. platenwinkel. Distortion Records in de Westerstraat te Am*dam. Wat een fijne winkel en wat een fijne platen kocht ik daar ook weer. Ik liep de deur uit met een tas met daarin:

- V/A - Rip Off Records Third Wave Of Hits - lp - Rip Off Records
- Mr.Airplane Man - C'mon Dj - lp - SFTRI
- The Thermals - Fuckin A - lp - Sub Pop
- The Manikins - s/t - lp - Rockin' Bones
- The Hives - Walk Idiot Walk - 7" - Polydor
- The Nipple Erectors - The Lost EP - 7" - Nipple Erectors Fan Club
- The Hunches - Fuck Disco Beats - 7" - In The Red
- 5 7 inches uit de Norton Records serie Stones covers met o.a.The Hentchmen, Reigning Sound, Andre Williams, The 5,6,7,8's en The A-Bones.

U begrijpt ik was een gelukkig man. Super winkel dat Distorion. Het is er altijd bloedheet. Of dat komt door de staat van opwinding waarin ik verkeer als ik door platenbakken struin. Er klinkt of vage house of dub door de boxen. Amand (?) de eigenaar is een toffe peer. Ik was er al bijna een jaar niet geweest en de laatste x was hij er niet. Toen ik ging afrekenen zij hij "ah, ik zie dat de muziek smaak nog steeds niet veranderd is". Hij wist zich ook nog een e-mail van 6 jaar terug te herinneren waarin ik naar de 1-zijdige 7 inches van Rip Off records informeerde. Van vaste klanten onthield hij dat soort dingen wel, zei hij. Ik kom er verdomme 2x per jaar. Het zal wel zijn omdat ik dan vaak met een eurotje of 100/150 aan platen de zaak uit wandel.
Op weg naar het station besloot ik nog even bij Boudisque naar binnen te lopen voor de nieuwe Beastie Boys - To The 5 Boroughs. Helaas weet ik wat platen kopen betreft geen maat te houden en zo nam ik uit de ramsjbak ook nog Joy Division - Still en The Smiths - Meat Is Murder mee. De hele maaltijd werd besloten met Godzilla vs Megaguirus op deeveedee. U snapt het al. Ik zat zeer gelukkig te stralen in de trein. De komende dagen zal ik voor mijn platendraaier doorbrengen. Ik zal u gaande de week laten weten wat ik er allemaal van vond. Ga ik nu snel een plaatje opzetten.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik ben nog eens een keer naar een concert van Run DMC geweest...het ging ons eerder om het voorprogramma...De Beastie Boys...geweldig.
Ik heb mijn eerste CD van hun nog in mijn auto..leukste nummer is Paul Revere.

Cerito

9:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

O ja, helemaal vergeten

Vannavond naar een concert van Trijntje Oosterhuis op Mambo Beach...lijkt me wel leuk en toch niets anders/beters te doen.

Cerito

10:02 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

trijntje. uhm. die schijnt het nu ook over de grens te willen gaan maken onder de naam van Train'che of suk of suk.

10:09 p.m.  
Blogger begt said...

je gaat vooruit: the smiths en joy division, langzaam kom je mijn kant op!
als je dat toch doet, neem dan gelijk die Beastie Boys mee, dan rip ik die even!!

10:31 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

ik weet nog niet wat ik daar helemaal van moet vinden. vind het een beetje te veel back to basic ben ik bang. ik ben meer van de sabotage/intergalactic planetairie meuk.

2:11 p.m.  

Een reactie posten

<< Home