dinsdag, juli 13, 2004

DOE TOCH MAAR EEN DEEVEEDEE(BOX)




Vanavond kunt u kijken naar Rumble In The Bronx. Ik kan hem u aanraden, maar ik heb dan ook een zwak voor Jackie Chan. Ik kan hem u ook afraden. Het is namelijk een poging tot Hollywood doorbraak en lang niet zo leuk als zijn Hong Kong films. En dan vooral die hij in de jaren 70 maakte. Ik heb er thuis 5 van op video. Vooral The Killer Meteors is niet te missen. De film opent me een prachtig in rood decor gespeeld degen en lansgevecht/stukje acrobatiek. Heeft helemaal geen moer met de rest van de film te maken en daar is de toon wel mee gezet. Terwijl u zit te kijken ontspint er zich een totaal onbegrijpelijk verhaal. Niemand blijkt te zijn wie hij/zij leek te zijn. Verder blijkt iedereen die dood gaat een stukje verderop helemaal niet dood te zijn en gewoon weer vrolijk rond te kung-fu'en. Al dan niet als een ander persoon. Het eindigd allemaal ook nog eens met een bloedstollend gevecht op leven en dood (wat in deze film dus geen ruk uitmaakt, iedereen komt toch terug)op houten palen. Nog een briljant detail aan mijn videoversie is dat het geluid blijft hangen. Hierdoor worden de laatste woorden van een zin nogmaals uitgesproken nogmaals uitgesproken. U snapt het al. Dit is een klassieker. Zag ik laatst toch bij een plaatselijke deeveedeeboer (ceedees verkopen ze hier bijna niet meer) een deeveedeebox staan met alle titels uit deze serie. Ik denk dat ik die donderdag maar even ga aanschaffen. Mag u mijn 5 videobanden hebben. Wie het eerst roept heeft prijs.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik wil ze wel....

Steven Segal

8:21 p.m.  
Blogger begt said...

neeeeeeeeee, dank je! dan toch liever een franse praatfilm...

8:42 a.m.  

Een reactie posten

<< Home